۳ منطقه پایتخت در شرایط اضطرار

هوای تهران از مرز هشدار گذشت

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۶۲ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۵۹۴۶
هوای تهران از مرز هشدار گذشت

دکتر وحید حسینی گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت تمام آلاینده ها به جز دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در بیشتر ایستگاه ها فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر ایستگاه شهرداری منطقه ۱۱ با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد ۲۲۴ آلوده ترین منطقه پایتخت است.همچنین استگاه ستا بحران و شهرداری منطقه ۱۹ نیز از نظر شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط اضطرار هستند.

وی افزود: پیش بینی هواشناسی برای فردای پایتخت حاکی از آسمانی کمی ابری در شهرهای جنوبی همراه با باد و گرد و خاک و در بعد از ظهر افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده است.به این ترتیب انتظار می رود هوای پایتخت در شرایط نا سالم باقی بماند.

حسینی گفت: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
۰
۰
پس خانم ابتكار چكار می كند

نیازمندی ها