رئیس‌جمهور روسیه معتقد است احتمال تقابل نظامی میان روسیه و ناتو از یک ذهن بیمار سرچشمه می‌گیرد.
کد خبر: ۸۰۵۲۰۳

ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با روزنامه «کوریر دلاسرا» چاپ ایتالیا با اعلام این نظر در ادامه گفت: هرچه ما انجام می‌دهیم پاسخ به تهدیدهای موجود بوده و ابعاد و حجم اقدامات ما محدود است. با این حال همین میزان هم برای تضمین امنیت روسیه کافی است مگر این که انتظار داشته باشید روسیه خود را یکجانبه خلع سلاح کند.

ناتو از زمان الحاق منطقه کریمه به خاک روسیه تعداد نیروهای خود را در خطوط مرزی این کشور افزایش داده است. ناگفته نماند که غرب، دولت مسکو را به حمایت از جدایی طلبان اوکراین متهم می‌کند./ مهر

داعش علیه طالبان اعلام جهاد کرد

فرمانده داعش در افغانستان گروه طالبان را نماینده «آی.اس.آی» یا سازمان اطلاعات نظامی پاکستان خواند و علیه این گروه اعلام جهاد کرد.

عبدالرحیم مسلم‌دوست، از فرماندهان سابق طالبان می‌گوید، طالبان نماینده آی.اس.آی بوده و جهاد علیه این گروه واجب است. مسلم‌دوست همچنین گفته است هرکسی در برابر داعش بجنگد، کشته خواهد شد.

طی روزهای گذشته درگیری بین نیروهای طالبان و داعش در استان ننگرهار در شرق و استان فراه در غرب افغانستان شدت گرفته و ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. مقامات نظامی افغان در این استان ضمن تائید درگیری طالبان و داعش گفته‌اند تاکنون در این درگیری‌ها مداخله نکرده‌اند. / ایرنا

سازمان ملل: شیخ علی سلمان آزاد شود

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: شیخ علی سلمان و وکلای دفاع وی از این‌که نتوانستند از حق دفاع بهره‌مند باشند شکایت کرده‌اند.

بیانیه مزبور یادآور شد: کمیسر عالی حقوق‌بشر و شورای حقوق‌بشر در سازمان ملل خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان هستند. انتظار می‌رود حکم بیدادگاه بحرین ظرف ماه جاری میلادی در مورد شیخ علی سلمان صادر شود.

مردم بحرین چهار سال قبل، همزمان با شروع قیام های مردمی در منطقه اعتراض‌ها خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با این‌که از همان ابتدا اعتراض‌ها شکل مسالمت‌آمیز و دور از خشونت داشت رژیم آل‌خلیفه در نهایت شقاوت و وحشیگری با معترضان برخورد کرد./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها