یک منبع نظامی لیبی روز جمعه اعلام کرد تروریست های داعش توانسته اند علاوه بر شهر سرت، شهر «هراوه» در وسط ساحل لیبی را نیز به اشغال خود درآورند و حوزه نفوذ خود را در کشور چندپاره و رنج دیده از افراط گرایی و مداخله غربی گسترش دهند.
کد خبر: ۸۰۴۹۲۷
داعش یک شهر دیگر لیبی را اشغال کرد

به گزارش جام جم آنلاین خلاء امنیتی و سیاسی آشکار در لیبی حالا به تروریست های داعش اجازه داده است تا از شکاف اختلافات بین گروهی و چندپارگی سیاسی این کشور وارد یک شهر دیگر در لیبی شوند و شهر راهبردی «هراوه» علاوه بر شهر سرت را در نوار ساحلی مدیترانه، موازی مرزهای جنوب اروپایی مدیترانه به اشغال خود درآورند.

گزارش رویترز به نقل از یک مقام نظامی تصریح می کند که گروه تروریستی داعش توانست شهر ساحلی سرت را در ساحل مدیترانه پس از ان به اشغال درآورد که پیش تر، ساختمان های دولتی یک به یک اشغال شدند و در ماه گذشته نیز فرودگاه این شهر به اشغال تروریست ها درآمده بود.

بیانیه منتشر شده در پایگاه های اجتماعی اینترنتی نیز حاکی از اشغال شهر هراوه در شرق سرت است و منابع نظامی می گویند همه ساختمان های دولتی به اشغال داعش درآمده است.

گروه تروریستی داعش سال گذشته میلادی نیز شهر درنه را در شرق لیبی به اشغال خود درآورد و چندین حمله انتحاری را در بنغازی بزرگترین شهر شرقی این کشور ترتیب داد.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها