واشنگتن ادعا می‌کند از آغاز حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه بیش از 10 هزار تروریست عضو این گروه تکفیری کشته شده‌اند.
کد خبر: ۸۰۴۶۳۰
10 هزار داعشی از آغاز به کار ائتلاف کشته شده‌اند

آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد از 9 ماه پیش تاکنون پیشرفت بسیاری در مبارزه با داعش حاصل شده است.

وی چهارشنبه (13 خرداد) پس از جلسه نمایندگان عضو ائتلاف در پاریس، پایتخت فرانسه گفت: با وجود تمامی دستاوردها، داعش انعطاف‌پذیر بوده و توانسته ابتکار عمل را در دست بگیرد.

بلینکن افزود: «از آغاز این کمپین ما شاهد تلفات زیادی در داعش بودیم، بیش از 10 هزار نفر» از اعضای این گروه تروریستی در حملات ائتلاف کشته شدند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «در ابتدای آغاز به کار ائتلاف گفتیم این کار زمان می‌بَرد. ما طرحی سه ساله را برای این کار تصور کرده‌ایم و اکنون 9 ما از آن می‌گذرد.»

آمریکا پس از آغاز بحران عراق با تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی مدعی شد قصد دارد مواضع داعش را در سوریه و عراق هدف قرار دهد.

اما ادعای دستاوردهای این ائتلاف بین المللی در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌ها از سیاست دوگانه‌‌ی آمریکا در مواجهه با داعش حکایت دارد.

چندی پیش بود که کاروان داعش وارد شهر رمادی در استان انبار در عراق شد و آمریکا بی‌هیچ واکنشی تنها ناظرِ ورود آنها بود.

در عین حال انتشار مدارکی مربوط به سال 2012 نشان می‌دهد آمریکا و شماری از هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ایش از جمله ترکیه و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از تشکیل «قلمروی سلَفی» در شرق سوریه حمایت می‌کنند.

گروه تروریستی داعش از چندی پیش سوریه و سپس عراق را آماج حملات خود قرار داده و در این دو کشور عربی جنایات بسیاری مرتکب شده است.(پرس تی وی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها