پنتاگون اعلام کرد داعش رسما از شهر مرزی کوبانی واقع در مرز سوریه و ترکیه خارج شده است

داعش شکست خود در کوبانی را پذیرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی برای نخستین بار پذیرفت که در شهر کوبانی شکست خورده است. به گزارش ایسنا، یک وبسایت حامی تروریست‌های داعش ویدئویی از این گروه منتشر کرد که در آن دو تروریست داعشی اظهار کردند مجبور شده‌اند در پی حملات هوایی و دیگر حملات علیه مواضع داعش، از شهر کوبانی عقب‌نشینی کنند.
کد خبر: ۷۶۶۰۳۷

دوشنبه هفته گذشته بود که فعالان و مقامات کرد اعلام کردند شهر کوبانی از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شده است. این در حالی است که زمانی حدود نیمی از این شهر در تصرف داعش بود. شکست داعش در تصرف شهر کوبانی ضربه بزرگی به این گروه تروریستی محسوب می‌شود.

در همین حال، پنتاگون نیز شنبه شب اعلام کرد تکفیری‌های داعش رسما از شهر مرزی کوبانی واقع در مرز سوریه و ترکیه خارج شده‌اند. جیمز تری، یکی از فرماندهان ارشد ائتلاف ضدداعش تصریح کرد: «نیروهای زمینی کرد به حمایت از نیروی هوایی ما در بازپس‌گیری شهر کوبانی موفقیت‌آمیز عمل کردند و این مساله پوچ بودن ادعای شکست‌ناپذیری داعش را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: ائتلاف بین‌المللی به حملات خود علیه داعش در بقیه مکان‌هایی که حضور دارند ادامه می‌دهد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به این موضوع در کنفرانسی خبری گفت: شکست داعش در کوبانی حائز اهمیت است و تروریست‌های داعش مجبور شدند به شکست خود اعتراف کنند. وی افزود: داعش همواره تاکید کرده که کوبانی بسیار بااهمیت و یک هدف استراتژیک است. این یعنی آزادسازی کوبانی مساله‌ای اساسی است.

در همین حال، منابع خبری اعلام کردند در جریان یک کنفرانس خبری که توسط «کانون خودمختار کرد» در کوبانی برگزار شد، از تشکیل هیات بازسازی کوبانی خبر داده شد. در جریان این کنفرانس خبری به 67 خبرنگار از خبرگزاری‌های بین‌المللی اجازه داده شد تا به مدت شش ساعت به خیابان‌های کوبانی در حومه حلب بروند و از حجم تخریب‌ها در این شهر به دلیل چند ماه درگیری عکس و فیلم تهیه کنند. انور مسلم، از مسئولان حزب اتحاد دموکراتیک کردها در مصاحبه رسانه‌ها گفت: حدود 90 درصد کوبانی دیگر قابل زندگی نیست و نیازمند بازسازی است، فقط منطقه غربی تا حدودی سالم مانده است.

در خبر دیگری، جهاد مقدسی، سخنگوی سابق وزارت خارجه سوریه و عضو کمیته سیاسی کنفرانس قاهره تاکید کرد: میانجیگری مصر برای حل سیاسی بحران سوریه به دلیل پایبندی قاهره به بی‌طرفی مورد پذیرش همگان است. وی در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز تاکید کرد: مصر در روند مذاکرات میان طرف‌های سوری برای حل بحران این کشور مداخله نمی‌کند، اما فضایی را برای تمامی طرف‌ها جهت مذاکرات تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها