نیروهای امنیتی کشور مغرب از متلاشی شدن یک باند تروریستی 9 نفره مرتبط با گروه تروریستی داعش خبر دادند.
کد خبر: ۸۰۴۵۸۲
باند مرتبط با داعش در مغرب متلاشی شد

به گزارش روز پنجشنبه «عربی پرس»، این باند در شهرهای دارالبیضا، واد زم، بوجنیبه، الفقیه بنصالح و اولاد سعید الواد فعالیت می کردند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رسانه های مغرب به نقل از یک مقام آگاه امنیتی اعلام کردند که از میان دستگیر شدگان یک مجرم سابقه دار و عضو یک گروه تروریستی دیده می شود که در سال 2008 متلاشی شد و اعضای آن با القاعده عراق ارتباط داشتند.

وی اضافه کرد: بر اساس بازجویی های انجام شده مشخص شد این افراد در چارچوب اعزام تروریست های مغربی و تامین بودجه مورد نیاز برای عملیات خود، کانال های ارتباطی مخفی و محرمانه ای با تروریست های داعش در عراق و سوریه داشته اند.

این مقام امنیتی افزود: گروه تروریستی داعش تلاش می کند با استفاده از تروریست های مغربی که در مراکز آموزشی این گروه آموزش های نظامی مختلفی را دیده اند، باندهای مخفی را به منظور انجام عملیات تروریستی در مغرب ایجاد کند.

باندهای اعزام تروریست برای داعش در کشورهای عربی قاره آفریقا بسیار فعال هستند بطوری که الجزایر روز سه شنبه فهرستی شامل نام چهار هزار و 500 تونسی عضو گروه های تروریستی در عراق و سوریه را به این کشور تحویل داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها