روزنامه الشروق الجزایر به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی نوشت گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام درصدد تاسیس شاخه‌ای جدید در مغرب عربی موسوم به دامس و هجوم به الجزایر است.
کد خبر: ۶۸۳۴۷۹
داعش در اندیشه تاسیس «دامس»

پایگاه های شبکه های اجتماعی نام جدیدی از گروهی تروریستی موسوم به دامس را می آورند اما هنوز جزئیات وجه تسمیه این گروه تروریستی منتشر نشده و معلوم نیست که نام اختصاری «دولت اسلامی در مغرب اسلامی» یا دولت اسلامی در مصر و سودان است.

مغرب عربی یا مغرب اسلامی به مجموعه پنج کشور واقع در شمال و شمال غربی آفریقا اطلاق می‌شود و این لفظ را عمدتا به منظور اشاره به مجموعه کشورهای آفریقایی مغرب، الجزایر، تونس، لیبی، موریتانی و منطقه مورد مناقشه صحرای باختری استفاده می‌کنند.

روزنامه الشروق الجزایر نوشت: سرلشکر «احمد بوسطیله»، فرمانده نیروهای گارد ملی این کشور دستور داده که همه یگان‌های گارد مرزی و یگان‌های تحقیق و مداخله و تشکیلات نیروی هوایی برای کنترل اوضاع کشور و تامین نوار مرزی الجزایر بسیج شوند تا به مقابله با خطری روند که از خاورمیانه به آفریقا سرایت کرده است بخصوص که ارتش تونس هم در کنترل مرزهایش با الجزایر و لیبی با دشواری‌هایی روبرو است.

به نوشته این روزنامه اقدام الجزایر در بسیج نیروهایش همچنین برای این صورت گرفته که با نفود گروه‌های کاملا مسلح وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های سلفی جهادی از شمال مالی به جنوب غرب لیبی مقابله کند زیرا این گروه ها می‌خواهند به سلفی‌های تونسی تندرویی ملحق شوند که از سوریه و عراق و شمال مالی بازگشته‌اند.

این روزنامه آماده باش نیروهای امنیتی الجزایر را همچنین با گزارش‌هایی اطلاعاتی به نقل از منابعی موثق مرتبط دانستند که خبر می‌دهد داعش نقشه هجوم به الجزایر را کشیده و می‌خواهد آنجا را مرکزی برای گروهک جدید خود قرار بدهد که نام آن را دولت اسلامی در مغرب اسلامی قرار خواهد داد و رهبران جهادی در لیبی که با نیروهای داعش در ارتباط هستند مدتی است که برای ورود داعش به الجزایر از طریق خاک تونس تلاش می‌کنند.

به نوشته پایگاه عیون الخبر، ناظران معتقدند که ایده تاسیس شاخه‌ای از داعش در مغرب غربی قابل تصور است چرا که جنگجویان وابسته به داعش از کشورهای تونس، مغرب، الجزایر و لیبی وجود دارند و بسیاری از جوانان در این کشورهای آفریقایی در پایگاه‌های اجتماعی متاثر از افکار افراط گرایی این سازمان تروریستی شده‌اند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها