گرمای بی سابقه در هند 500 قربانی گرفت

مقامات بهداشتی هند اعلام کردند براثر گرمای بی سابقه دمای هوا در این کشور، بیش از 500 نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۰۱۶۷۴
گرمای بی سابقه در هند 500 قربانی گرفت

موج گرمای بی سابقه که در سالهای گذشته دراین فصل از سال بی سابقه بود دمای برخی از مناطق جنوبی هند را به حدود 50 درجه سانتیگراد افزایش داده است .

براساس گزارش سازمان هواشناسی هند، درجه حرارت هوا در ایالت تلانگانا امروز به 48 درجه بالا صفر رسید و باعث شد تعداد زیادی از بی خانمانان جان خود را از دست بدهند.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز، بیش از 150 نفر از افرادی که در اثر گرما جان خود را از دست داده اند،کارگران درایالات تلانگانا و اندراپرادش تشکیل داده اند.

در الله آباد در جنوب هند و بسیاری ازمناطق روستایی با کمبود آب مواجه هستند که این عامل باعث افزایش تعداد جان باختگان شده است .

به گزارش سازمان هواشناسی، دمای هوا در دهلی نو امروز و روز گذشته به حدود 45 درجه بالای صفر رسید و مقامات بهداشتی به مردم توصیه کردند که در سال اوج گرما ازمنازل خارج نشوند.

بسیاری از مردم در دهلی نو کمتر در ساعات اوج گرما از منزل خارج می شوند و مراکز تجاری و مغازه ها به حالت نیمه تعطیل درآمده است .

گزارش ها حاکی است تعدادی از شهرهای کوچک و روستاها در جنوب هند به علت گرمای شدید هوا، از سکنه خالی شده است.

'دوندرا شارما' یک مقام اداره هواشناسی هند در این باره گفت: با توجه به شدت گرما مردم باید در خانه ها بمانند و مقدار بیشتری از نوشیدنی و مایعات استفاده کنند.

در شهر کلکته در غرب هند، پس از اینکه یک راننده تاکسی 52 ساله در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داد، رانندگان تاکسی از ساعت 11 تا 16 در سطح شهر تردد نمی کنند.

در برخی از ایالت ها ، شهرها و روستاهای هند تنها چند ساعت برق دارند که این عامل باعث افزایش تلفات ناشی از گرما زدگی شده است .

هزاران بی خانمان در دهلی نو و دیگر شهرهای هند که از کمترین امکانات برخوردار نیستند، بیشترین تعداد تلفان را به خود اختصاص داده اند.

یکی از محافظان یک مرکز خرید در شهر پاتنا می گوید: گرما به حدی شدید است که در طول روز کسی برای خرید به این مرکز نمی آید .

منابع هواشناسی اعلام کرده اند که بیشترین دمای هوا در دهلی پایتخت هند بیش از 47 درجه سانتی گراد ثبت شده که در سالهای اخیر کم سابقه بوده است.

موج گرما اکنون مناطق مختلف راجستان، مادها پرادش، ماهاراشترا، اوریسا، غرب بنگال، اوتار پرادش، چتیسگر و کارناتاکا را فرا گرفته است.

سازمان هواشناسی هند اعلام کرد دیروز مردم ایالت های هاریانا و پنجاب داغترین روز فصل را تاکنون گذرانده اند و دمای هوا به حدود 44 درجه سانتیگراد رسیده است.

منابع بیمارستانی نیز از کشته شدن تعدادی در اثر سکته مغزی ناشی از گرمای شدید خبر داده اند.

گفته می شود بسیاری از ایالت های هند نیز امسال بالاتری دمای هوا را در چند سال اخیر تجربه کرده اند.

از طرفی ادامه گرمای شدید در چند روز متوالی با این شدت بی سابقه بوده است.

این درحالی است که سازمان هواشناسی هند پیش بینی کرده است درجه حرارت هوا در روزهای آینده باز هم افزایش خواهد یافت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها