
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اما چرا؟ گفته میشود رانندگان خودروهای قرمزبه اصطلاح «پا به گاز» هستند و به علت سرعت غیرمجاز به دفعات بیشتری در مقایسه با رانندگان دیگر خودروها جریمه میشوند. در ایران نیز تقریبا همینطور است و معمولا مشاهده میشود خودروهایی با رنگهای غیرمتداول و با ظاهر اسپرت، بیشتر از دیگر خودروها تخلف میکنند و کمتر به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام میگذارند. بر حسب قوانین در کشورهای مختلف، گاهی شرکتهای بیمه مجازند متناسب با سوابق تخلفات رانندگی برای هر خودرو حق بیمه قابل پرداخت را صادر کنند؛ زیرا آمارهای علمی نشان میدهد بهطور کلی رانندگانی که در طول سال به علت سرعت غیرمجاز به دفعات زیاد جریمه میشوند، احتمال بروز تصادفهای رانندگی برایشان بیشتر است و در نتیجه ریسک بیمه کردن خودروهای آنها بالاتر خواهد بود. در حقیقت تعدد تخلفات نشان میدهد که راننده به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمیگذارد و ممکن است از او رفتارهای پرخطر سر بزند، در نتیجه شرکتهای بیمهگذار مبلغ حق بیمه آنها را افزایش میدهند. بعضی شرکتهای بیمه اگر راننده یکبار به علت سرعت غیرمجاز جریمه شده باشد، آن را نادیده میگیرند، اما در بسیاری موارد همان یکبار خطا کافی است تا حق بیمه را افزایش دهند.
بنابراین هیچ یک از شرکتهای بیمه در محاسبه حق بیمه به رنگ ماشین توجه نمیکنند و این فقط یک تصور نادرست عمومی است؛ هر چند آمارها میگوید رانندگان ماشینهای قرمزرنگ رفتارهای پرخطرتری در حین رانندگی از خود نشان میدهند.
Howstuffworks / مترجم :صدف دژآلود
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: