یک کارشناس آمریکایی تائید کرد که عربستان سعودی در حملات تجاوزگرانه خود به یمن از سلاح نوترونی استفاده کرده است. این خبر درحالی منتشر می‌شود که روز گذشته مرزهای یمن و عربستان سعودی شاهد درگیری‌های شدیدی بود و یک هواپیمای سعودی نیز توسط رزمندگان انصارالله سرنگون شد.
کد خبر: ۸۰۱۲۸۸

به گزارش ایرنا، گوردن داو، سرباز کهنه‌کار نیروی دریایی آمریکا که در جنگ ویتنام مشارکت داشته و اکنون از کارشناسان اطلاعات نظامی و سلاح هسته‌ای است، با ارائه مدارک علمی اثبات کرد عربستان از بمب نوترونی در بمباران جبل نقم در یمن استفاده کرده است. پایگاه خبریVeterans Today با انتشار ویدئویی در 20 می (31 اردیبهشت) انفجار بمب نوترونی را که توسط هواپیمای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به جبل نقم پرتاب شد، نشان داد. پخش این فیلم از طریق دوربین‌های مخصوص، وجود نوترون در بمب پرتاب شده را نشان می‌دهد.

در ادامه درگیری‌های شدید دیروز منابع محلی اعلام کردند یک هواپیمای جنگی ارتش عربستان صبح روز یکشنبه در منطقه بنی‌حارث در شمال صنعا سرنگون شد . این جنگنده متجاوز عربستانی که حامل دو موشک عمل نکرده است پس از چهار نوبت بمباران پایگاه هوایی الدیلمی بر اثر تیربار ضدهوایی نیروهای مقاومت مردمی یمن سقوط کرد. تاکنون عربستان واکنشی در تائید یا نفی این خبر نشان نداده است. روز گذشته جنگنده‌های سعودی در دور جدید حملات خود به یمن استان‌های مختلف این کشور همچون الحدیده، عمران و شبوه را بمباران کردند.

در یک خبر دیگر منابع یمنی از کشته شدن دو افسر عربستان در حمله ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به یک مقر نظامی در بین دو منطقه مرزی طخیه و علب در نجران عربستان خبر دادند. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنین موفق شدند مقر نظامی المعزاب عربستان در استان جیزان در جنوب غرب این کشور را به تصرف خود درآورند. به دنبال این رویداد سربازان سعودی مجبور شدند دسته جمعی از مقر یاد شده فرار کرده و مقادیری از تجهیزات نظامی خود را به جا بگذارند. همچنین روز گذشته اخباری مبنی بر این امر منتشر شد که یک هیات جنبش انصارالله وارد مسقط می‌شود تا با مقامات عمانی درخصوص حل و فصل بحران یمن گفت‌وگو کند. قرار است اواخر ماه جاری میلادی کنفرانسی برای بررسی اوضاع یمن در ژنو برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها