کاراته‌کاهای دانشگاه آزاد، قهرمان لیگ ایران شدند

عباسعلی: انگیزه حریفان به من کمک می‌کند

بانوان کاراته‌کای دانشگاه آزاد بعد از قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در رقابت‌های لیگ برتر هم به قهرمانی رسیدند. این رقابت‌ها با شرکت 7 تیم آغاز شده بود که در ادامه با کناره‌گیری یک تیم بازی‌ها با 6 تیم دنبال شد.
کد خبر: ۷۹۹۶۰۶
عباسعلی: انگیزه حریفان به من کمک می‌کند

حمیده عباسعلی ملی‌پوش کاراته ایران یکی از قهرمانان این رقابت‌ها بود که سطح کیفی لیگ برتر را مناسب ارزیابی کرد و به جام‌جم گفت: من در وزن خودم و به صورت آزاد در رقابت‌ها حضور داشتم که در هر دو بخش قهرمان شدم. در مجموع سطح کیفی رقابت‌ها خوب بود و کاراته‌کاها توانستند با تمرینات خوب، شرایط فنی مناسبی داشته باشند.

عباسعلی با طلای بازی‌های آسیایی و نقره رقابت‌های جهانی در این پیکارها شرکت کرد. طبیعی است در چنین شرایطی فاصله او با رقبا زیاد باشد، اما ملی‌پوش کاراته از نظر دیگری به این مساله نگاه می‌کند و می‌گوید: وقتی به‌عنوان قهرمان آسیا وارد رقابت با حریفان می‌شوید، انگیزه رقبا زیاد است، بنابراین با تمام توان برابر شما مبارزه می‌کنند. این امر سبب می‌شود حریفی را در رقابت‌ها دست‌کم نگیرم و در تمرینات با شدت بیشتر کار کنم. به نظر من ایجاد رقابت بین ورزشکاران مهم‌ترین عامل پیشرفت است.

در لیگ کاراته خانم‌ها با ورزشکاران سطح اول قراردادهایی با سقف 10 میلیون تومان بسته می‌شود که فاطمه چالاکی یکی دیگر از ملی‌پوشان تیم دانشگاه آزاد این مبلغ را برای ملی‌پوشان ناچیز می‌داند و می‌گوید: ما به مسائل مالی چندان اهمیت نمی‌دهیم، اما کاراته با پیشرفت‌های اخیر خود در جامعه ورزش ایران نیازمند توجه بیشتر است.

چالاکی خروجی لیگ کاراته را برای آماده‌سازی نفرات مناسب ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: قبل از رقابت‌های انتخابی تیم ملی، لیگ برتر به کاراته‌کاها کمک می‌کند شرایط فنی و جسمانی خود را ارتقاء بدهند. ورزشکاران پیش از ورود به اردوی تیم ملی و تحمل فشارهای تمرینات، در لیگ برتر این شرایط را تجربه می‌کنند که در کاهش فشار جسمانی و استرس آنها موثر است.

ملی‌پوشان کاراته ایران درباره رقابت‌های امسال اعتقاد دارند، پیکارها در سطح کیفی مطلوبی برگزار شده است، زیرا تیم‌ها با آمادگی زیادی در رقابت‌ها شرکت کردند.

سمانه خوشقدم، مربی تیم دانشگاه آزاد نیز با تاکید این موضوع‌ می‌گوید: حضور تیم‌های تازه‌وارد همه اهالی کاراته را متعجب کرد، بویژه از این نظر که نفرات جوانان و امید، بسیار خوب ظاهر شدند.

در هفته‌های پایانی رقابت نزدیک بین دانشگاه آزاد، فولاد مبارکه اصفهان و تیم علمدار بود که سرانجام تیم ما با انسجام گروهی و ظرفیت مناسب در تمامی اوزان موفق به گرفتن جام قهرمانی شد.

سرمربی تیم کاراته خانم‌های دانشگاه آزاد ادامه می‌دهد: تیم ما از بازیکنان ملی‌پوش تشکیل شده است و بچه‌ها قبل از مسابقه‌ها تمرینات خود را آغاز کرده بودند و در جریان بازی‌ها نیز دست از تلاش برنداشتند. آنها مزد تلاش زحمات خود را در این رقابت‌ها گرفتند.

خوشقدم کیفیت این دوره از رقابت‌ها را بسیار مناسب توصیف می‌کند و می‌گوید: در این چند سال کاراته رشد محسوسی داشت، بویژه در بین خانم‌ها از جایگاه بهتری برخوردار شده است، با وجود این برای پیشرفت بیشتر این ورزش باید اسپانسرها وارد شوند و از این ورزش حمایت کنند.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد ادامه می‌دهد: با دیدن کاتاروها و کومیته‌کاران جوان در تیم‌های شرکت‌کننده، امید به آینده این ورزش بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها