معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکان کشور تا چهار سال آینده خبرداد.
کد خبر: ۷۹۸۰۱۶
الکترونیکی شدن نسخ پزشکان تا 4 سال آینده

رسول دیناروند روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی معاونان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ساری به خبرنگاران گفت: پارسال این طرح به صورت پایلوت در شهرهای پاوه ، ساوه و جهرم اجرا شد .

وی به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای طرح الکترونیکی کردن نسخه پزشکان اشاره کرد و افزود:امسال این طرح در سه شهردیگر کشور اجرا می شود که در مازندران نیز بابلسر پایلوت اجرا این طرح خواهد بود .

رییس سازمان غذا و داروی کشور با ابراز رضایت از اجرای آزمایشی طرح الکترونیکی کردن نسخه پزشکان ، ادامه داد : اجرای این طرح تحول بزرگی در حوزه تجویز و نظارت بر روند مصرف دارو ایجاد می شود .

وی تاکید کرد : برنامه نسخه نویسی الکترونیک در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو تاثیر بسزایی خواهد داشت .

دیناروند گفت : در این طرح تمامی سوابق و داروهای مصرفی بیمار بر روی کارت هوشمندی ثبت خواهد شد و بیمار در مراجعه به پزشک، کارت هوشمند خود را به وی تحویل می دهد.

وی ادامه داد: در این روش نسخه بصورت هوشمند ثبت می شود و چنانچه دو دارویی که نباید همزمان مصرف شوند تجویز شود، نرم افزار مربوطه آن را به پزشک اطلاع می دهد.

به گفته معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد.

هم اکنون نسخه نویسی در ایران و برخی کشورهای دیگر به صورت سنتی انجام می شود که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان , خطای تجویز دارو کاهش و تشخیص تداخل احتمالی داروها برطرف می شود . ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها