بالاخره انتظارها به پایان رسید، صبح روز گذشته نمایشگاه کتاب تهران شور و حال خاصی به خود گرفته بود، همه منتظر از راه رسیدن مهمان بودند که حضور هر ساله‌اش سنت نیکو و البته پر برکت شده است، صحبت از مهمان عزیزی است که همه او را با فرزانگی و مهربانی اش می‌شناسند؛ رهبری که همواره اهمیت مطالعه و ترویج کتابخوانی در بیاناتش جلوه و نُمود خاصی داشته است.
کد خبر: ۷۹۷۹۵۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز چهارشنبه از بیست و‌ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی رحمه‌الله علیه بازدید کردند.

در این بازدید 2.5 ساعته که آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، غرفه‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه درخصوص تازه‌های نشر و فعالیت‌های صورت‌گرفته در عرصه‌ چاپ کتاب توضیحاتی بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در زمان بازدید رهبر حکیم انقلاب، غرفه داران در راهروها جمع شده بودند و با ذکر صلوات ایشان را بدرقه می‌کردند و با اولین دیدار اشک در چشمان آنها حلقه می‌زد. عده‌ای با خود زمزمه می‌کردند که پیش از این توفیق دیدار از نزدیک را نداشتند و فقط از تلویزیون توانسته بودند رهبر خود را ببینند. در این بازدید غرفه‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی پیرامون تازه‌های نشر و فعالیت‌های صورت‌گرفته در عرصه‌ چاپ کتاب بیان را با رهبر مطرح کردند. رهبر معظم انقلاب در این بازدید سری هم به غرفه مسابقه کتاب و زندگی زدند و از دست اندرکاران این مسابقه و زحمت‌های آنها قدردانی کردند.

خبرگزاری فارس در این باره نوشته است: رهبر معظم انقلاب ضمن حضور در نمایشگاه کتاب و بازدید از غرفه مسابقه کتاب و زندگی، بسته‌های پیشنهادی کتاب را تورق و با خداقوت و خسته نباشید به دست‌اندرکاران گفتند: شما کار ما را در این زمینه راحت کردید.

رهبر معظم انقلاب در این بازدید به غرفه نشرهای «نی»، «ثالث» و «ققنوس»، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صادق، شهرستان ادب، سوره مهر، سریر، سخن، فرهنگ معاصر، بین‌الملل و ... نیز سر زدند.

آن‌طور که تسنیم نوشته است، مقام رهبری در غرفه انتشارات «نی» حضور پیدا کردند و پس از این‌که کتاب جنبش دانشجویی پلی تکنیک ایران به ایشان معرفی شد، ایراد وارد کردند که چرا از واژه «پلی تکنیک» به جای «امیر کبیر» استفاده شده است؟ رهبر معظم انقلاب از کتاب‌های جدید این انتشارات بازدید کردند و کتاب «دیوان عطار »مجموعه کتابی بود که توجه ایشان را جلب کرد.

رهبر معظم انقلاب همچنین در غرفه انتشارات شهرستان ادب نیز حاضر شدند و ضمن تورق کتاب‌های «از آخر مجلس»، «شناختنامه قزوه» و «سال گرگ» رباعی معروف میلاد عرفان‌پور را که در پشت جلد کتاب «از آخر مجلس» منتشر شده است زمزمه کردند و فرمودند این کتاب از میلاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها