نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خواستار رسیدگی فوری وزارت نفت به موضوع حادثه پالایشگاه شازند شد.
کد خبر: ۷۹۶۵۲۰
نماینده مردم اراک رسیدگی به حادثه «شازند» را خواستار شد

عباس رجایی اتفاقات اخیر پالایشگاه شازند را نامیمون دانسته و با اشاره به نکات ایمنی افزوده است: آنچه همه دست‌اندرکاران فنی و مسئولین دولتی می‌دانند و در قالب دستورالعمل‌های حفاظتی و پدافند غیرعامل بارها و بارها ابلاغ کرده و بر آن تاکید می‌کنند، این است که در صنایع بزرگی همانند پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها که از سطح حساسیت بالایی برخوردار هستند امکانات، تجهزات و وسایل حفاظتی و امینی به گونه‌ای تعبیه شده باشد که در شرایط خاص و ویژه از جمله ایام اورهال سیستم‌ها حادثه‌ای رخ ندهد و اگر حادثه‌ای بروز کرد تبعات آن به حداقل ممکن برسد. علاوه بر آن باید در چنین تاسیساتی از قطعات دارای استاندارد بالا بهره‌گیری شود.

وی با انتقاد از امکانات ایمنی و بهداشتی در این پالایشگاه از وزارت نفت خواست که بخشی از بودجه‌های حاصل از محل فروش نفت را در اختیار این پالایشگاه قرار دهد و ابراز عقیده کرد: عجیب است که مسئولین پالایشگاه شازند این پالایشگاه را سبز اعلام کرده‌اند در حالی که قادر به رعایت حداقل‌های ممکن ایمنی در سیستم‌های خود نیستند و به جای آن‌که حقوق مصدومان را مد نظر داشته باشد به این فکر می‌افتند که به نوعی دامن خود را از عواقب این حوادث بیرون بکشند.

وی با تاکید بر این‌که «وزارت نفت به عنوان دستگاه مسئول باید پاسخگوی مردم باشد» افزوده است: اینجانب به عنوان نماینده همین مردم از وزارت نفت خواستار رسیدگی فوری به این حوادث شدم و انتظار داشتم که این وزارتخانه تحرکات مناسب در قابل این حوادث داشته باشد که شاهد تکرار آن نباشیم اما متاسفانه این قصه سر دراز دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان ابراز امیدواری کرده که مسئولان مربوطه علت این حوادث را رصد و مدیران ومسئولان خاطی را شناسایی و برخورد جدی کنند، همچنین در اولین فرصت ممکن از خانواده‌های این حوادث دلجویی لازم را به عمل آورند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها