یوونتوس باز هم به مقام قهرمانی ‌سری A ایتالیا رسید

بانوی 117 ساله در اوج

یوونتوس در پی پیروزی یک بر صفر مقابل سمپدوریا قهرمانی را به دست آورد. یووه با برتری مقابل سمپدوریا نه تنها قهرمانی خود در این فصل را مسجل کرد، بلکه چهارمین قهرمانی پیاپی خود در سری A ایتالیا را جشن گرفت. یوونتوس در این فصل هم تیمی بی‌رقیب بود.
کد خبر: ۷۹۶۲۳۶

از همان ابتدای فصل هم پیش‌بینی این‌که این تیم قهرمان سری A شود اصلا دشوار نبود. در واقع باشگاه تورینی در این فصل هم همانند فصل گذشته حریف سرسخت و خطرناکی برای کسب عنوان قهرمانی نداشت و تقریبا راحت به این هدف خود رسید. در حالی که قدرت‌های فوتبال ایتالیا از جمله اینترمیلان و آث میلان مدت‌هاست تحلیل رفته‌اند و رم و لاتزیو نیز توانایی رقابت همه‌جانبه با یوونتوس را ندارند تیم اول تورین برای خودش می‌تازد و چهارمین قهرمانی پیاپی‌اش را چند هفته قبل از پایان سری A ایتالیا جشن می‌گیرد. در ادامه نگاهی به برخی از آمار و ارقام‌ مربوط به این قهرمانی خواهیم کرد:

این چهارمین قهرمانی پیاپی یوونتوس در سری A ایتالیا بود. تورینی‌های یکه تاز در فصل 2012-2011 پس از 9 سال قهرمان ایتالیا شدند. آنها در فصل‌های 2013-2012 و 2014-2013 نیز قهرمان شدند و در پایان این فصل نیز چهارمین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفتند. آنها با این قهرمانی‌های متوالی رکورددار هم محسوب می‌شوند.

یوونتوس برای رسیدن به مقام قهرمانی در این فصل ستاره‌های مختلفی را در اختیار داشت. از آندره پیرلو و جیان لوئیجی بوفون گرفته تا آرتورو ویدال و پل پوگبا. اما مسلما در این میان کارلوس ته‌وز نقش پررنگ‌تری داشت. او هم اکنون با 20 گل یکه تاز جدول گلزنان سری A ایتالیا است و قطعا عنوان آقای گلی این فصل را همانند فصل گذشته کسب می‌کند. ته‌وز با این 20 گل کمک زیادی به تیمش کرد تا مقتدرانه قهرمان شود. البته این 20 گل تعداد گل‌هایی است که ته‌وز پیش از قهرمانی یووه زده است. قطعا در هفته‌های آینده تعداد گل‌های بیشتری از این ستاره آرژانتینی خواهیم دید.

آندره پیرلو ستاره 36 ساله و محبوب تورینی از دیگر ارکان قهرمانی یوونتوس در این فصل بود. او در سال 2011 از میلان به یوونتوس پیوست و از زمان پیوستن به این تیم قهرمانی پشت قهرمانی در سری A به دست آورده است. او 4 سال است که در تورین بازی می‌کند و هر 4فصل را با یوونتوس قهرمان سری A شده است. پیرلو از این حیث رکورددار است. در میان تمام ستاره‌های مطرح او نخستین ستاره‌ای است که پس از پیوستن به یک باشگاه بزرگ اروپایی در تمامی فصل‌های حضور خود قهرمانی لیگ داخلی را تجربه کرده است.

جیان لوئیجی بوفون دیگر یک اسطوره به تمام معنا برای یوونتوس است؛ سنگربان 37 ساله که رکورددار حضور در سری A ایتالیا هم به شمار می‌رود. با این قهرمانی اخیر یوونتوس تعداد قهرمانی‌های خود با این باشگاه تورینی را به 7 رساند. بوفون نخستین بار در فصل 2002-2001 با یوونتوس قهرمان سری A ایتالیا شد. او در 3 فصل آینده باز هم 3 قهرمانی دیگر با تورینی‌ها جشن گرفت. زنجیره دوم قهرمانی بوفون با یوونتوس از فصل 2012-2011 آغاز شد. او امسال چهارمین قهرمانی پیاپی خود را با بانوی پیر تورین جشن گرفت تا در مجموع هفت عنوان قهرمانی با تیمش در سری A در کارنامه افتخارات ریز و درشتش داشته باشد.

ستاره شیلیایی یوونتوس یعنی آرتورو ویدال یکی از بهترین بازیکنان تیمش در فصل جاری بود. او هم نقش یک بازیساز را داشت و هم گاهی اوقات در نقش گلزن و گلساز ظاهر می‌شد. ویدال تا اینجای فصل 8 گل زده است. مهم‌ترین گل ستاره شیلیایی در روز قهرمانی یوونتوس رقم خورد، یعنی وقتی یوونتوس با یک گل سمپدوریا را شکست داد و ویدال تک گل پیروزی بخش و البته قهرمانی بخش را به ثمر رساند.

زمانی که آنتونیو کونته از یوونتوس جدا شد بسیاری ماسیمیلیانو آلگری را بدترین جانشین برای او می‌دانستند. آلگری پس از چند فصل مربیگری در میلان به طور غیر منتظره‌ای سرمربی یوونتوس شد. بسیاری بر این باور بودند زنجیره قهرمانی‌های یوونتوس در سری A با این مربی نه چندان پرافتخار پاره می‌شود. اما آلگری نشان داد چیزی از کونته کم ندارد. او نه تنها یوونتوس را تا جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا پیش برد بلکه به چهارمین قهرمانی پیاپی سری A ایتالیا هم رساند. او نخستین قهرمانی خود را با یوونتوس در سری A در حالی جشن گرفت که پیش از این در میلان نیز به این موفقیت در مقام سرمربی رسیده بود.

یوونتوس برای قهرمانی در این فصل از رقابت‌های سری A ایتالیا حریفان چندان سرسختی نداشت، اما می‌توان به رم و لاتزیو دو رقیب همشهری اشاره کرد که نزدیک‌ترین تیم‌ها به تورینی‌ها بودند. به نظر می‌آمد بیشتر از این‌که این دو تیم رمی به فکر رقابت با یوونتوس یکه‌تاز باشند در اندیشه رقابت با یکدیگر بر سر جایگاه دومی هستند. به هر حال نه رم و نه لاتزیو رقیبان چندان نفسگیر و قدرتمندی برای یوونتوس نبودند.

یوونتوس به قهرمانی‌اش در سری A ایتالیا ادامه می‌دهد. قهرمانی اخیر بانوی پیر تورین در ایتالیا بیست‌وسومین قهرمانی این تیم محسوب می‌شد. این باشگاه که سومین باشگاه قدیمی تاریخ فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود نخستین‌بار 100 سال پیش قهرمان ایتالیا شد. طی یک سده یوونتوس 22 مرتبه دیگر قهرمان شد که آخرینش هفته گذشته رقم خورد.

در لیگ‌های معتبر اروپایی کمتر اتفاق می‌افتد که تیمی بتواند با اختلاف امتیاز بسیار قابل توجهی نسبت به تیم دوم قهرمان شود. در واقع رقابت قهرمانی در لیگ‌های معتبر اروپایی آنقدر فشرده است که به ندرت یک تیم می‌تواند براحتی یکه‌تاز لیگ شود. در انگلیس با وجود تسلط نسبی چلسی همچنان جنگ قهرمانی تا هفته‌های پایانی لیگ برتر پابرجا بود.

در لوشامپیونه فرانسه جای پاری‌سن‌ژرمن و المپیک لیون در صدر جدول مدام عوض می‌شود. در لالیگا نیز سخت‌ترین رقابت بین بارسلونا و رئال‌مادرید با اختلاف دو امتیاز پابرجاست. تنها بایرن‌مونیخ آلمان است که همانند یوونتوس بسادگی قهرمان می‌شود. یوونتوس در حالی به مقام قهرمانی رسید که 17 امتیاز با تیم دوم جدول یعنی لاتزیو فاصله داشت. این اختلاف امتیازی شگفت‌آور است.

توتو اسپورت ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها