صدها تن از سیاه پوستان آفریقایی تبار در رژیم صهیونیستی تظاهرات اعتراضی گسترده ای را روز یکشنبه علیه تبعیض و خشونت های پلیس برگزار کردند.
کد خبر: ۷۹۴۳۲۸
خروش بردگان در تل آویو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، پلیس اسرائیل روز یکشنبه خیزش سیاه پوستان معترض به خشونت را سرکوب و به سوی آنان گاز اشک آور شلیک کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین با شلیک گلوله های صوتی تلاش کرد با ایجاد رعب جمع سیاه پوستان خشمگین از تبعیض در حق شهروندان آفریقایی در این رژیم را پراکنده کند.

تظاهرات کنندگان سیاه پوست بعد از انتشار ویدیویی از ضرب و شتم یک جوان سرباز سیاه پوست به خیابان های تل آویو آمدند.

سیاه پوستان اسرائیل از نظر رژیم صهیونیستی شهروند درجه دو به شمار می روند و عملا مورد استثمار قرار می گیرند.

معترضان خشمگین بعد از برخورد خشن پلیس و ضرب و جرح تعدادی از آنان به دست نیروهای امنیتی در میدان رابین؛ جایی که قلب تجاری تل آویو به شمار می رود یک خودروی پلیس را واژگون کردند.

گفته می شود دست کم 20 نیروی پلیس بعد از تلاش برای سرکوب اعتراضات با مشت آهنین، مورد حمله معترضان قرار گرفتند و زخمی شدند.

همچنین ده ها معترض دستگیر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی با فشار آب فشان داغ و گلوله های گاز اشک آور به متفرق کردن سیاه پوستان معترض پرداخت.

یکی از معترضان به رسانه های حاضر در صحنه اعتراضات گفت: دیگر صبرمان تمام شده... ببینید این رفتار پلیس است... صریح بگویم دیگر به آنها اعتمادی ندارم...وقتی یک پلیس در خیابان های تل آویو می بینم به زمین تف می کنم.

بنا به گزارش رویترز معترضی دیگر گفت: سال ها به پدران ما توهین شد...ما انتظاری جز این نداشتیم که با ما هم به چشم شهروند نگاه کنند؛ مساوی با دیگران...

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها