روزنامه خندان

قلوه گاه غیر اصولی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۹۴۲۹۸
قلوه گاه غیر اصولی

سیاست روز : قلوه گاه غیر اصولی

جراید: مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف ِ ۱۴ تن "سنگدان " غیر‌مجاز مرغ در یک همبرگر‌سازی خبر داد.
کدام یک از گزینه‌های زیر از خانواده "سنگدان غیرمجاز" محسوب می‌شوند؟
الف) قلوه‌گاه غیر‌اصولی
ب) تخم‌مرغ غیراخلاقی
ج) جگرسفید غیر‌قانونی
د) .... غیر ....

نتیجه‌گیری فلسفی زیر از کیست و با چه علمی کسب شده است؟
امروزه با افزایش زنان سرپرست خانوار، سوانح رانندگی به سوی زنانه شدن پیش می‌رود.
الف) اقلیدس - علم ریاضی
ب) حکیم عمر خیام - علم رمل و اسطرلاب
ج) خواجه نصیرالدین طوسی - علم نجوم
د) شهیندخت مولاوردی - علم معاونت رئیس‌جمهوری

نقطه‌چین زیر را با توجه به پیام دولت "مهرورزی" پر کنید.
رئیس‌جمهور: پیام تخت جمشید، "..." است.
الف) شما بخواب ما بیداریم
ب) شما بیدار باش ما بخوابیم
ج) ما نمی‌توانیم چون حالش را نداریم
د) ما می‌توانیم (به جان ننجون همین گزینه صحیح است)

آرمان: نامه به غرفه نیمه‌کاره!

سلام آقای داماد، ببخشید... سلام آقای غرفه نیمه‌کاره، چه خبر؟ خوبی؟ ردیفی؟ نیمه کاره‌ای؟
نیمه کاره‌ای روزگار چه می‌کنی؟ ببین غرفه نیمه‌کاره قرار نبود پول رو بگیری و بعد نیمه‌کاره رها بشی و بری پی کارت ها! از قدیم گفته‌اند نمایشگاه را ببین و غرفه را بگیر! حالا تو این وسط چی میگی؟ یا چی رو به کی میگی؟ یا کی رو به چی میگی؟ راستش غرفه نیمه‌کاره جون من اول می‌خواستم نامه‌ای به رئیس دولت سابق بنویسم و درباره سخنرانی ایشان در بابل صحبت کنم، اما بعدش با خودم گفتم چه کاری‌یه؟ غرفه نیمه‌کاره عزیزم، این همه راه تو را بار وانت نیسان زده‌ایم و تا میلان برده‌ایم تا در نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال بزرگ‌ترین رخداد جهانی است، شرکت کنی، آن وقت تو باید نیمه‌کاره باشی؟
باور کن اگر می‌دانستیم قرار است تو نیمه‌کاره رها شوی، خودمان کار را کنتراتی دست‌مان می‌گرفتیم و غرفه فروش صنایع دستی، گلیم، زیلو، آش محلی و آش دوغ در نمایشگاه اکسپو می‌زدیم تا از این راه نانی سر سفره زن و بچه ما ببریم. غرفه نیمه‌کاره محبوب من، البته من نمی‌توانم این نکته را مفروض (داریم همچین کلمه‌ای؟! ببین آدم رو به چه کارهایی وادار می‌کنند) ننمایم که دوستان کلا توی کار اصل غافلگیری هستند و از آنجایی که ما دوست داریم حال خارجی‌ها گرفته شود، احتمالا آقای داماد و دوستان با نیمه‌کاره رها کردن تو، قصد داشته‌اند حال بازدیدکنندگان خارجی که اغلب هم فرنگی هستند را بگیرند، یعنی اگر الان نقشه نمایشگاه را نگاه کنید در آن نوشته شده«غرفه کشور سوئد، غرفه کشور مکزیک، غرفه هوب و غرفه کشور آرژانتین» غرفه نیمه‌کاره جان، بیخود زانوی غم بغل نکن و خودت را سرزنش نکن و به بختت لعنت نفرست، تازه برو و راضی باش که دوستان برای تو سنگ تمام گذاشته‌اند، قدیم‌ها فقط تا مرحله کلنگ‌زنی و روبان قیچی‌کنی پیشرفت کرده بودیم، الان سی درصد از کار را هم انجام می‌دهیم، پس تو جز خوش‌شانس‌ها بوده‌ای و بدان که تا همین‌جا هم تو به تنهایی چند صد میلیون تومان برای دوستان آب خورده‌ای، در ضمن یک عمر ما کاشتیم و دیگران برداشت کردند، یک بار ما غرفه نیمه‌کاره می‌زنیم و دیگران خودشان درست کنند.
مواظب خودت باش و از دست مسئولین ناراحت نباش شاید رفته‌اند میزان کجی برج پیتزا را محاسبه کنند و سر راه مشکل سیل در خیابان‌های ونیز را حل کنند، زود قضاوت نکن!

شرق: قوزهای بالا قوز تهران

تهران روی کمربند زلزله زمین است و هربار که زمین نیاز داشته باشد کمربندش را باز و بسته کند، یک تکانی هم به تهران می‌دهد. مسئله اینجاست که مزاج زمین برنامه مشخصی ندارد. به‌همین مناسبت تهرانی‌ها سال‌هاست هول‌وولا دارند که کی یک تکان اساسی خواهند خورد. دانشمندان به تکان اساسی زلزله می‌گویند. زلزله اولین قوز تهران است.

٥ نشان مدرن‌بودن تهران
از علائم مدرنیته شهری در تهران پنج‌تا هستند:
١- چراغ‌های صورتی و قرمز شهرداری در پل طبیعت
٢- شیرآبه (که به علت املاح، رنگ آب شیری‌رنگ‌ شده و طعم شیر مانده می‌دهد)
٣- خدمات شهروندی – شهری مثل آتش‌نشانی و اورژانس (که برای اطمینانی که مسئولان به شهروندان دارند همیشه نیم‌ساعت دیر اورژانس و آتش‌نشانی می‌رسد تا مردم بتوانند روی پای خودشان بایستند)
٤- هوا (که کاملا پس و پس‌مانده کارخانه‌ها و آلاینده‌ها و سوخت ماشین‌هاست)
٥- فاضلاب تاریخی (که فاضلاب تهران به‌عنوان تنها موزه تاریخی - فاضلابی - فیزیولوژیک جهان زیر شهر تهران برقرار است و با آن سبزی‌کاری و صیفی‌جات جنوب تهران را از دانش و فرهنگ تاریخ چندهزارساله سیراب می‌کنند)
تهران نشست کرد
در سال ١٣٩٤ برای اولین‌بار وزارت نیرو اعلام کرد تهران سالی ٣٦ میلی‌متر نشست می‌کند اما نگفت در چی.
تهران به گل نشست
دانشمندان این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا تهران به گل خواهد نشست؟ و آیا این تهران خسته، به زلزله بنده؟ ما نمی‌دانیم.
شما نیز با اضافه‌کردن اطلاعات قشنگ خود به تکمیل دانش‌نامه بین‌المللی و چندزبانه پوری‌پدیا کمک کنید. البته می‌توانید کمک نقدی کنید و جیب ما را پر کنید. ممنون!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها