پسر جوان پس از دوستی با دختران جوان در نخستین قرار ملاقات کیف قربانیان خود را سرقت می‌کرد. متهم در آخرین اقدام شیطانی، دختری را پس از ربودن مورد آزار و اذیت قرار ‌داد.
کد خبر: ۷۹۳۹۰۱
دام سیاه دزد حرفه‌ای برای دختران جوان

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی شهریار در غرب استان تهران، از پسر جوانی به اتهام سرقت اموالش و آزار و اذیت شکایت کرد.

دختر جوان در شکایتش گفت: 4 روز پیش زمانی که برای خرید به یکی از محل‌های نزدیک خانه‌مان در شهرستان کرج رفته بودم با پسر جوانی به نام اشکان آشنا شدم. او شماره تلفن همراهش را به من داد و خواست با هم دوست شویم. ابتدا قبول نکردم اما زمانی که اصرارهای او را دیدم قبول کردم و ارتباطمان شروع شد.

وی ادامه داد: اشکان در سومین روز آشنایی‌مان از من خواست برای تفریح به پارک برویم تا بیشتر درباره آینده مشترکمان صحبت کنیم. سوار خودروی او شدم که در میان راه تغییر مسیر داد و به سمت شهریار حرکت کرد. به او اعتراض کردم، اما با تهدید مرا به خانه‌ای برد و مورد آزار و اذیت قرار داد. او سپس تهدید کرد اگر شکایت کنم عکس‌هایی که از من گرفته را در شهر پخش می‌کند.

وی ادامه داد: پسر شیطان صفت سپس در مقابل مغازه‌ای توقف کرد و از من خواست برای او آب معدنی بخرم. من هم از ترس جانم قبول کردم، اما بعد از بیرون آمدن از مغازه متوجه شدم که او با سرقت کیفم که حاوی 8 میلیون پول و طلا بود از محل متواری شده است. بسختی خود را به خانه رسانده و موضوع را به خانواده‌ام گفتم، بعد هم همراه آنها به پلیس آگاهی آمده و به طرح شکایت پرداختیم.

همزمان با شروع تحقیقات ماموران خانه متهم را شناسایی کردند و برای دستگیری وی وارد عمل شدند، اما معلوم شد او پیش از حضور پلیس آنجا را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته است. در ادامه جستجو‌های پلیسی معلوم شد وی در خانه‌ای درشهرستان قدس مخفی شده است بنابراین به آنجا اعزام شده و چهارشنبه گذشته موفق به دستگیری وی شدند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان کرد اما در مواجهه حضوری با شاکی به داستانسرایی پرداخت وگفت: من با دختر جوان دوست بودم اما وی را مورد آزار و اذیت قرار ندادم. زمانی که او سراسیمه ازخودرویم فرارکرد،کیفش را جا گذاشت. آن را به خانه‌ام بردم تا روز بعد به او پس دهم که متوجه شدم دوست معتادم شبانه به خانه‌ام آمده و کیف شاکی را سرقت کرده است.

در حالی که پسر جوان سرقت و آزار و اذیت دختر جوان را انکار می‌کرد، دو دختر جوان دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی از متهم به اتهام سرقت اموالشان شکایت کردند.

در تحقیق از این دو مالباخته نیز معلوم شد، آنها پس از دوستی خیابانی با متهم، همراه او به گردش رفته‌اند که شاکی در یک فرصت به بهانه خرید دختران را از ماشین پیاده کرده و با سرقت کیف دختران از محل فرار کرده بود.

در حال حاضر تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد. این در حالی است که احتمال می‌رود تعداد قربانیان افزایش پیدا کند.

هشدار به جوانان

قاضی اسماعیل برجسته، بازپرس شعبه یک دادسرای شهریار در این باره می‌گوید: روابط پنهانی پسران و دختران ازموضوعات قابل بحث و بررسی از سوی کارشناسان و از معضلات مهم جامعه است. متاسفانه برخی جرایم از جمله قتل، آدم ربایی، اخاذی و تجاوز به عنف در این شرایط به راحتی شکل می‌گیرد. در ظاهر رابطه پنهانی میان دختر و پسر که اغلب با عشق‌های دروغین خیابانی شروع می‌شود و ناشی از احساسات زودگذر است، شاید موضوع ساده‌ای به نظر بیاید، اما آمار جرایم در این شرایط موضوعی جدی و قابل بحث است. دختران در این شرایط از آسیب پذیری فراوانی برخوردارند.

امروزه آشنایی دختران و پسران از چت‌های اینترنتی، میهمانی‌های خصوصی، پارک، خیابان، مراکز آموزشی و اماکن مشابه آغاز شده و پدر و مادر با نادیده گرفتن یا بی‌توجهی به موضوع، در نهایت مقابل عمل انجام شده‌ای قرار می‌گیرند که در بهترین حالت آن، به ازدواج اجباری فرزندشان با فردی فاقد شرایط لازم رضایت می‌دهند.

نوجوانان و جوانان نباید به اشخاص غریبه اعتماد بی‌جا کنند و در ذهن خود دوستی‌های خیابانی را زمینه‌ای برای تشکیل خانواده بدانند. اگر جوانی قصد ازدواج دارد و در پی تشکیل خانواده است، پنهانکاری بی‌معناست. اگر هر گونه رابطه‌ای و تداوم آن زیر نظر خانواده‌ها و با کسب مشاوره از افراد ذی‌صلاح انجام شود، تبعات ناخوشایند آن برطرف خواهد شد. موضوع ازدواج و آشنایی قبل از آن ترفند مجرمان برای فریب دختران جوان است و اگر پسری چنین قصدی داشته باشد هیچ گاه مخفی کاری نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
۰
۰
بعضی خانم ها درهنگام تولد بنظر میرسد شما بدون گوش متولد شده اید مگر این همه توصیه درمجلات و سیماداده میشد چه شده باز هم اری ...

نیازمندی ها