معاون امور تالاب های سازمان محیط زیست:

سطح آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

معاون امور تالاب های سازمان محیط زیست از افزایش ۶۰ سانتیمتری سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به کمترین سطح آن خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۶۰۷
سطح آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

مسعود باقرزاده کریمی افزود:در حال حاضر ارتفاع آب در دریاچه ارومیه معادل ۱۲۷۰.۷۰ متر است در حالیکه در پایین ترین سطح در شهریور ۹۳ ارتفاع آب دریاچه معادل ۱۲۷۰.۱۰ متر یعنی ۶۰ سانتیمتر کمتر از حال حاضر بوده است.

به گفته وی، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در حال حاضر نسبت به دوره مشابه سال قبل تغییر چندانی ندارد و تقریبا در همان سطح است.

کریمی اظهار داشت: با بارش های بهاره سال جاری حجم آب موجود در دریاچه ارومیه به ۱۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است. حجم آب موجود در این دریاچه در زمان مشابه سال آبی گذشته ۱۳ میلیارد و ۱۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون امور تالاب های دفتر زیستگاه های سازمان محیط زیست تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز هم اکنون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۷.۵۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

وی در خصوص اقداماتی که قرار بود در سال جاری در خصوص میان گذر دریاچه ارومیه انجام شود، یادآور شد: بررسی اثرات و تبعات زیست محیطی این میان گذر آغاز شده است.

کریمی افزود: البته اعتباراتی که از ناحیه ستاد احیا دریاچه ارومیه در اختیار سازمان محیط زیست قرار می گیرد محدود است و سازمان از محل اعتبارات خود بررسی تبعات زیست محیطی میان گذر دریاچه ارومیه و راهکارهای آن را در اولویت قرار داده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها