برنامه تیتر که به موضوعات مختلف می پردازد میزبان قهرمان مسابقه پروش اندام حرفه ای دنیا، رونی کلمن بود. این برنامه دیشب از شبکه خبر پخش شد.
کد خبر: ۷۹۱۲۰۷
گفت و گو با رونی کلمن در برنامه تیتر + فیلم

رونی کلمن 8 سال پیاپی قهرمان مسترالمپیا معتبرترین مسابقات پرورش اندام در جهان شده است.

آقای کلمن لطفا برای بینندگان در خصوص قهرمانی هایتان در سالهای متوالی صحبت کنید؟

من برای این مدالها تلاش زیادی کردم. سالها زحمت کشیدم تا توانستم به این افتخارات دست یابم. اشتباهات زیادی هم داشتم. گرسنگی کشیدم. خیلی وقتها خودم را قربانی کردم. بیست و چهارساعته تمرکزم روی ورزشم بود و همیشه سعی کردم هر کاری که برای شماره 1 شدن نیاز بود انجام بدهم. مهمترین نکته درباره هر ورزش از جمله بدنسازی این است که عاشق آن ورزش باشید. من عاشق ورزش بدنسازی بودم و با اینکه تمام وقت برای اداره پلیس کار میکردم به ورزشم هم می پرداختم.

چه توصیه ای برای یک جوان که می خواهد به این ورزش روی بیاورد و در آن موفق باشد، دارید؟

مهمترین نکته داشتن دانش درست است. آدمهای زیادی در کنار من بودند که اطلاعات درستی درباره این رشته به من می دادند. دانش موضوعی است که در کنارعلاقه، ورزشکار را برای موفقیت کمک می کند.

نقش مکملهای غذایی نامناسب و داروهای ممنوعه تا چه حد می تواند برای جوانها مخرب باشد؟

داروها ممنوعه و نیروزا برای سلامتی ورزشکار مضر است. اگر نسبت به آنچه مصرف می کنیم اطلاعات نداشته باشیم با مشکل روبرو خواهیم شد. من به طور مستمر بدنم را از نظر سلامتی چک می کردم و زیر نظر پزشکان آزمایشهای مختلف سلامتی انجام می دادم تا از وضعیت بدنم باخبر باشم و بدانم درون بدنم چه می گذرد.

همانطور که گفتم مهمترین مسئله داشتن آگاهی است. اگر راهنمایی های آدمهای آگاه به این رشته نبود من هرگز نمی توانستم هشت سال پیاپی قهرمان دنیا شوم.

من شاهد فیلمی از مسابقات شما بودم که متوجه شدم علاوه بر تمرین شما به مسائل اعتقادی نیز باور دارید، این باورها و اعتقادات چه تاثیری در کسب موفقیت های شما داشته است؟

خانواده من به خصوص پدرم همواره توجه زیادی به مسائل مذهبی داشتند. ما هر یکشنبه به کلیسا می رفتیم و عبادت می کردیم. اطلاعات خوب و مفیدی از کتاب مقدس به دست آوردم. ما بسیار مذهبی بودیم و به دعا کردن اعتقاد داشتیم و خدا همیشه کمکمان می کرد.

اگر به عقب برگردید بازهم به این ورزش حرفه ای می پرداختید یا خیر؟

درصورت نداشتن آدمهای مناسب در کنارم هرگز به این ورزش روی نمی آوردم. اگر به این ورزش علاقه نداشتم به سمتش نمی رفتم. علاقه و عشق به این ورزش باعث شد که آن علاوه بر شغل برایم سرگرمی هم باشد.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها