خودرو؛ وسیله نقلیه یا آلت قتاله

بامداد سیاه خودروهای گران‌قیمت در پایتخت

تصادف دو خودروی «بی.ام.او» و «پورشه» با درخت در خیابان شریعتی و گاردریل بزرگراه همت، مرگ تلخ پنج سرنشین این دو خودرو را رقم زد. عضو تیم ملی اتومبیلرانی و قهرمان سال گذشته کلاس آزاد ایران در میان سرنشینان خودروی «بی.ام.و» بود.
کد خبر: ۷۹۰۰۶۷

به گزارش جام‌جم، نخستین تصادف ساعت 42 دقیقه بامداد دیروز در بزرگراه همت رخ داد. خودروهای عبوری در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت بامداد دیروز خودروی بی.ام.و مدل بالایی را دیدند که با سرعت بالایی در حرکت بود. راننده وقتی به پل یادگار امام رسید کنترل خودرو را از دست داد و پس از برخورد با گاردریل میان بزرگراه، به لاین مخالف رفت و با یک دستگاه پژو پارس برخورد کرد.

بر اثر شدت تصادف دو سرنشین خودرو از ماشین به بیرون پرت شدند. راننده خودروهای عبوری با مشاهده این صحنه موضوع را به اورژانس اطلاع دادند و دقایقی بعد امدادگران اورژانس همراه آتش‌نشانان و پلیس خود را به محل حادثه رساندند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه به جام‌جم گفت: شدت حادثه به حدی بود که خودروی بی.ام.و متلاشی شده بود و آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات خود اقدام به برش قطعات خودرو کرده و دو سرنشین را از کابین خارج کردند. همچنین دو سرنشین دیگر خودرو نیز به بیرون پرتاب شده بودند که یکی از آنها به پایین پل یادگار امام در لاین کندرو افتاده بود.

جلال ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی لازم هر چهار سرنشین این خودرو را تحویل عوامل اورژانس دادند. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دو نفر از آنها در لحظات اولیه جان خود را از دست داده‌اند. دو مصدوم دیگر نیز در حالی که بشدت دچار آسیب‌دیدگی شده بودند، برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی هم به جام‌جم گفت: یکی از مصدومان حادثه پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

برخورد پورشه با درخت

در جریان دومین حادثه رانندگی دیروز پایتخت هم، برخورد پورشه با درخت دو کشته برجا گذاشت. ساعت 4 و 50 دقیقه صبح دوشنبه یک دستگاه پورشه در مسیر شمال به جنوب خیابان شریعتی از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با چند درخت متوقف شد. آتش‌نشانان ایستگاه شش در ادامه خود را به محل حادثه رسانده و دو سرنشین خودرو را از داخل آن خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه هم گفت: به گفته شاهدان، این خودرو پس از برخورد با درخت در مسافت 500 متری در محل تصادف متوقف شده بود.

ملکی با بیان این‌که سرنشینان این خودرو به بیرون پرتاب شده بودند، گفت: آتش‌نشانان مصدومان را به اورژانس تحویل دادند که در بررسی علائم حیاتی مشخص شد زن جوان جان خود را از دست داده است و دیگر سرنشین خودرو نیز که مرد جوانی بود به مرکز درمانی منتقل شد.

مصدوم این حادثه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد که تلاش پزشکان این بیمارستان برای نجات جان او موثر واقع نشد و او هم جان خود را از دست داد.

با اعلام مرگ پنج دختر و پسر جوان در این دو حادثه به قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران، وی دستور قضایی درباره این دو حادثه و شناسایی هویت قربانیان را صادر کرد.

تصادف دیروز چرا؟

جانشین راهور تهران بزرگ درباره دلایل این دو تصادف به جام‌جم گفت: در حادثه نخست به دلیل این‌که خودروی بی.ام.و کروک ـ بدون سقف ـ بود سرنشینان به بیرون از خودرو پرت شدند. پس از بررسی صحنه تصادف مشخص شد، بی‌احتیاطی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز علت این حادثه بوده است.

سرهنگ حسن عابدی افزود: در تصادف دوم نیز سرعت زیاد و عدم توجه به جلو علت تصادف بود که در جریان آن دختر و پسر جوانی جان خود را از دست دادند.

وی هشدار داد: به دلیل شلوغی بزرگراه‌های تهران برخی جوان که به رانندگی با سرعت بالا علاقه دارند شب‌ها به بزرگراه‌های تهران آمده و با سرعت بالایی رانندگی می‌کنند و تصادفات مرگباری را رقم می‌زنند. گشت‌های شبانه پلیس راهور در سطح بزرگراه‌ها حضور دارند و در صورت مشاهده این رانندگان متخلف با آنها برخورد می‌کنند. خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر روی رفتار فرزندان خود داشته باشند و به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت رانندگی با سرعت بالا حتی اگر سرنشین صندلی عقب هستند کمربند خود را ببندند.

شایعاتی که تکذیب شد

پس از این حادثه برخی سایت‌ها مدعی شدند یکی از مجریان صداوسیما سرنشین این خودرو بوده که سخنگوی سازمان آتش‌نشانی این خبر را تکذیب کرد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی همکاران ما مجری موردنظر در این خودرو نبوده است.

خبر آنلاین هم دیروز اعلام کرد؛ در بین نفراتی که در تصادف مرگبار بزرگراه همت حضور داشته‌اند نام یکی از قهرمانان اتومبیلرانی ایران هم به چشم می‌خورد. حمیدرضا کمالی (راننده کرجی) عضو تیم ملی اتومبیلرانی و قهرمان سال گذشته کلاس آزاد ایران بود که در این حادثه جان خود را از دست داد.همچنین شایعه‌ای در شبکه‌های مجازی خبری منتشر شد که راننده خودروی پورشه پسر سرمربی یکی از تیم‌های تهرانی بوده که این موضوع هم تکذیب شد.

هوتن قلعه‌نویی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در این باره گفت: «چند روز پیش پورشه زردرنگم را به فردی فروختم که متاسفانه او با این ماشین چپ کرد و جان باخت. راننده دوست صمیمی من بود که از مرگش متاسف شدم» .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها