رضا. ن از شوش: چگونه می‌توان از اینترنت لپ‌تاپ روی یک گوشی با قابلیت وای‌فای استفاده کرد؟ آیا می‌توان از برنامه shareit استفاده کرد؟
کد خبر: ۷۸۷۰۴۷

چنانچه ارتباط اینترنتی لپ‌تاپ شما به صورت کابلی برقرار باشد، می‌توانید آن را به یک نقطه اتصال وای‌فای تبدیل کنید. در این شرایط، کارت شبکه وایرلس لپ‌تاپ شما به نقطه اتصال وای‌فای تبدیل شده و دیگر دستگاه‌های مجهز به قابلیت وای‌فای می‌توانند با اتصال به این نقطه از اینترنت متصل به لپ‌تاپ بهره‌مند شوند. نرم‌افزار shareit برای تبدیل لپ‌تاپ به نقطه اتصال اینترنتی کاربرد ندارد.

علیرضا عباس‌زاده از قم: من یک لپ‌تاپ HP مدل dv6-6090 دارم که از نظر سخت‌افزاری هیچ مشکلی برای اجرای بازی‌ها ندارد، ولی تمام بازی‌ها را تیکدار اجرا کرده و امکان انجام بازی وجود ندارد. همچنین مانیتور، سیاه و لپ‌تاپ هم بشدت داغ می‌کند و باید سیستم را ری‌استارت کنم. هنگام بالا آمدن ویندوز، هشداری به نام system fan داده می‌شود که اگر بعد از 15 ثانیه، کلیدی را فشار ندهم، سیستم به صورت خودکار خاموش می‌شود.

با توجه به بروز مشکل هنگام اجرای بازی‌ها، به احتمال زیاد سیستم خنک‌کننده پردازشگر گرافیک دستگاه شما با مشکل مواجه است. هنگامی که فعالیت کارت گرافیک افزایش می‌یابد، حرارت آن نیز افزایش یافته و فن خنک‌کننده نمی‌تواند حرارت را کاهش دهد، در نتیجه تصویر سیاه می‌شود و حرارت زیاد، دستگاه را قطع می‌کند و هنگام ری‌استارت مجدد نیز به دلیل حرارت بالای دستگاه، با هشدار خطا در سیستم خنک‌کننده مواجه می‌شوید.

در راهنمایی‌های صورت گرفته، وجود گرد و غبار روی فن خنک‌کننده، شایع‌ترین دلیل بروز این مشکل عنوان شده است. در ادامه ممکن است به‌روزرسانی بایوس نیز برای رفع این مشکل مفید باشد، البته توجه داشته باشید این راهنمایی‌ها در صورتی ارائه شده که دستگاه شما در شرایط مختلف و به طور اتفاقی پیغام خطای System Fan را نمایش دهد. با توجه به نمایش این خطا پس از اجرای بازی‌ها و این مشکلات، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر لپ‌تاپ خود را به یکی از مراکز مجاز تعمیرات سخت‌افزاری برده تا پردازشگر گرافیک و سیستم خنک‌کننده آن بررسی ‌شود.

محمود مرادی از قزوین: مدتی است وقتی هریک از صفحات وب را ذخیره و سپس باز می‌کنم، حرف «یـ» کوتاه به شکل «ی» بزرگ نمایش داده می‌شود. ویندوز را تعویض کردم، اما درست نشد. ویندوز سیستم من 7 است، البته فلش پلیر هم نصب کردم، باز هم جواب نگرفتم.

منشأ بروز این مشکل، فونت‌های مورد استفاده است. گاهی فونت‌ها از سمت طراحان وب با مشکل مواجه هستند و گاهی نیز فونت‌های نصب شده در رایانه کاربر موجب بروز مشکل می‌شود. در هر حال شما فقط به رایانه خودتان دسترسی دارید و برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم با جستجو در اینترنت، مجموعه فونت‌های فارسی را دانلود کرده و آنها را روی ویندوز نصب کنید، البته ممکن است اکنون نسخه عربی از فونت‌های فارسی روی دستگاه شما نصب شده باشد. در نسخه جدیدتر فونت‌های فارسی این مشکلات رفع شده است.

همچنین برخی فونت‌های پیشفرض همچون Tahoma و Arial به دلیل نصب برخی برنامه‌ها روی ویندوز با فونت‌های نسخه قدیمی‌تر جایگزین می‌شوند و این مشکلات را دارند. برای رفع این مشکل نیز باید این فونت‌ها را به فونت‌های اصلاح شده تغییر دهید.

بهرام قلعه‌سری از مازندران: چند پرسش دارم:

1ـ آیا هنگام بازی کردن با لپ‌تاپ، باتری در شارژ باشد برای باتری ضرر دارد؟

2ـ آیا نرم‌افزاری وجود دارد که بتوان رمز وای‌فای را به دست آورد؟

پاسخ پرسش اول را بارها در کلیک داده‌ایم. با توجه به سیکل شارژ باتری‌های لیتیوم - یونی و لیتیوم - پلیمری و عملکرد لپ‌تاپ‌ها در شارژ باتری، متصل بودن باتری به شارژر هنگام استفاده از دستگاه برای باتری ضرری ندارد، اما توصیه می‌شود چنانچه همیشه دستگاه خود را با اتصال به برق استفاده می‌کنید، باتری آن را با 30 تا 40 درصد شارژ از دستگاه جدا کرده و به صورت مجزا نگهداری کنید. (در صورتی که گاهی لپ‌تاپ را با باتری متصل به شارژ استفاده می‌کنید نیز جای نگرانی وجود ندارد)

در پاسخ به پرسش دوم شما در صورتی که قصد داشته باشید رمز وای‌فای ذخیره شده در ویندوز را به دست آورید، می‌توانید از نرم‌افزارهای بازیابی رمزهای ذخیره شده در ویندوز کمک بگیرید، اما اگر منظورتان هک‌کردن و کشف رمز اتصال دیگر شبکه‌های وای‌فای است، انجام این کار با وجود الگوریتم‌های رمزنگاری جدید تقریبا غیرممکن است، البته ابزارهای مختلفی برای ردگیری بسته‌های رد و بدل شده وجود دارد که در قالب دیسک‌های بوت همراه با سیستم‌عامل‌ مبتنی بر لینوکس همچون BackTrack ارائه می‌شود و با استفاده از برخی مدل‌های کارت شبکه وایرلس قادر به استخراج کلمات عبور رمزنگاری شده هستند، اما فراموش نکنید این کلمات عبور به صورت رمزنگاری شده بوده و استخراج عبارت رمز شده از آنها کار ساده‌ای نیست و در برخی موارد که این رمزها طولانی و پیچیده باشد نیز می‌توان گفت انجام این کار غیرممکن است.

رضا از مشهد: خطای ذیل باعث توقف سیستم شده و مجبور به ری‌استارت دستگاه می‌شوم. در ضمن هر دو یا سه هفته یک بار این خطا رخ می‌دهد:

Log Name: System

Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power

Date: 1‌/‌27‌/‌2015 10:23:36 AM

Event ID: 41

(Task Category: (63

Level: Critical

(Keywords: (2

User: SYSTEM

پیش از هر چیز از شما تشکر می‌کنیم، زیرا اولین فردی هستید که جزئیات یک خطا را به طور کامل و با استفاده از گزارش‌های ایجاد شده در سیستم‌عامل برای ما ارسال کردید. (البته ما متن خطای ارسال شده را به دلیل محدودیت فضای چاپی به طور کامل چاپ نکرده‌ایم.)

متاسفانه خطای رخ داده شده در دستگاه شما دلایل متعددی دارد و نمی‌توان به طور دقیق به عامل بروز آن اشاره کرد، اما این دلایل در پنج گزینه خلاصه می‌شود که برای رسیدن به پاسخ باید هر پنج مورد را بررسی کنید:

1ـ اورکلاک: اگر دستگاه خود را Overclock کرده‌اید، آن را به حالت اولیه بازگردانید. اورکلاک یکی از دلایل بروز این مشکل است.

2ـ مشکلات حافظه: حافظه رم را بررسی کرده و مطمئن شوید رم‌های نصب شده از سرعت یکسانی برخوردارند. شما می‌توانید از ابزارهای memory checker کمک بگیرید.

3ـ منبع تغذیه: مطمئن شوید منبع تغذیه از ولتاژ کافی برای بر‌ق‌رسانی به قطعات مختلف برخوردار است. گاهی ممکن است یک رم جدید به دستگاه اضافه کنید، درایور جدیدی را نصب کنید یا حتی از وسایل جانبی جدیدی مانند دانگل‌های یو.اس.بی استفاده کنید که نیازمند مصرف انرژی است و منبع تغذیه برای تامین انرژی موردنیاز با مشکل مواجه شود. ناتوانی در برق‌رسانی به قطعات نیز یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل است.

4ـ گرما: گرمای بیش از حد و کار نکردن صحیح فن‌های خنک‌کننده نیز می‌تواند این خطا و ری‌استارت شدن دستگاه را به همراه داشته باشد.

5ـ تنظیمات پیشفرض: چنانچه تغییراتی در بایوس اعمال کرده‌اید، آنها را به حالت پیشفرض و پایدار برگردانید.

توجه

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین به نشانی Click.jjo.ir باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها