رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با جام‌جم مطرح کرد

اجرای اقتصاد مقاومتی با کشاورزی مکانیزه

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال در 16 هزار هکتار شالیزارهای گیلان بیش از سال گذشته نشاء مکانیزه انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۸۸۳

حیدر کامیاب افزود: روند توسعه مکانیزاسیون در گیلان مطلوب است، اما هنوز با توجه به پیشرفت فناوری‌هایی که در جوامع پیشرفته رخ داده، فاصله زیادی داریم. وی اضافه کرد: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سال گذشته در 54 هزار هکتار از این شالیزارها نشاء مکانیزه انجام شد و امسال برنامه داریم تا در 70 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان نشاء برنج به صورت مکانیزه انجام شود.کامیاب با اشاره به این که مکانیزاسیون موجب کاهش 50 درصدی قیمت تمام شده تولید برنج می‌شود، خاطرنشان کرد: برداشت برنج به صورت مکانیزه در سطح وسیع‌تری نسبت به نشاء مکانیزه انجام می‌شود.

رئیس اداره توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته در 70 هزار هکتار از شالیزارهای استان، برداشت برنج با کمباین انجام شد و در 70 هزار هکتار دیگر نیز با دروگر برداشت خوشه‌های طلایی برنج انجام شد. کامیاب خاطرنشان کرد: برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی به کشاورزان گیلانی اعتبارات خوبی در سال‌های اخیر در نظر گرفته شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای اخیر شاهد بازگشایی خط شماره 3 مکانیزاسیون به مبلغ ده هزار میلیارد ریال باشیم، این در حالی است که سال گذشته اعتبار خط شماره 2، 800 میلیارد تومان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها