رئیس جمهور با بیان اینکه طرف مقابل باید تصمیم نهایی را بگیرد، گفت: برای مذاکره و توافق در چارچوب میزان و معیارهایی که به عنوان چارچوب های قرمز نظام است ‌اراده کافی وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۲۳۳۳
طرف مقابل باید تصمیم نهایی را بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی امروز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرگزاری صدا و سیما افزود: در دنیای امروز هر قدرتی و هر کشوری به فکر برد و باخت باشد اشتباه کرده است.

وی گفت: دنیای ما دنیای برد و باخت نیست که بگوییم ما طرف مقابل را از بین می بریم یا طرف مقابل بگوید که اهداف ایران را زیر پا می گذاریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما اهدافی داریم، آنها هم اهدافی دارند؛ باید نقاط اشتراک را پیدا کنیم.

روحانی اظهار امیدواری کرد در پایان مذاکرات به توافقی برسیم که برای همه ملت ها، برای ایران ، منطقه و جهان خیر باشد و نتیجه آن صلح و دوستی، نزدیکی و گسترش رابطه و توسعه برای ایران، منطقه و جهان باشد.

وی گفت: به نظر من در این مذاکرات گام هایی که پیش گذاشته شده است در برخی از مواردی که اختلاف نظر بود الان نقطه مشترکی برایش به وجود آمده که می تواند برای توافق نهایی مبنا قرار بگیرد.

رئیس جمهور در عین حال افزود: همچنان برخی از اختلافات باقیمانده که می توانست در این ایام حل شود ولی نیاز به زمان بیشتری بود.

روحانی تاکید کرد: برنامه ریزی هایی که مذاکره کنندگان ما و طرف مقابل داشتند، آن ها را برای چند روز دیگر گذاشتند.

رئیس جمهور افزود: آن طور که نگاه می کنم مشکلات چیزی نیست که قابل حل نباشد البته خوب می دانید روزهای آخر مذاکرات است که هفته های بسیار سختی خواهد بود یعنی دو طرف وقتی می خواهند به توافق برسند باید فشار را تحمل و خودشان را نزدیک کنند تا گام های نهایی را بردارند گام های نهایی که سخت تر و مشکل تر است.

رئیس جمهور همچنین گفت: معمولاً در مذاکرات صد در صد رضایت حاصل نمی شود و هر دو باید خط قرمزهای خودشان را مدنظر قرار دهند.

روحانی افزود: وقتی وارد جزئیات می شویم بسیار پیچیده و سخت تر می شود.

وی گفت:‌ تفاهمات کلی آسان تر است ولی وقتی وارد جزئیات می شویم می بینیم که معضلات و مشکلات فراوانی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها