داروهایتان را در نوروز فراموش نکنید

حال و هوای سفر که وسط می‌آید، خیلی چیزها برای خیلی‌ها فراموش می‌شود. غم، اضطراب، کارهای زمین مانده، قسط‌های عقب افتاده و هزاران درد روزمره دیگر کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۶۷۴
داروهایتان را در نوروز فراموش نکنید

این خاصیت سفرهای تفریحی است که انسان را حداقل برای چند روز هم که شده از دغدغه‌های روزمره خلاص می‌کند.

این روزها که خیلی از خانواده‌ها، بار و بندیل سفر را بسته‌اند و آماده مسافرت‌های نوروزی هستند، همین شرایط حکمفرماست و برای بسیاری از خانواده‌ها، اصلا این سفرها بهانه‌ای است که خیلی چیزها را به زور هم که شده فراموش کنند اما توصیه کارشناسان نظام سلامت این است که در ایام نوروز، هر چیزی را که فراموش می‌کنید، فقط داروهایتان را فراموش نکنید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران از همه مسافران نوروزی خواسته است که دارو‌هایشان را فراموش نکنند.

دکتر مهران ولایی در گفت‌وگو با ایرنا توصیه کرده که مردم داروها را در دسترس خود نگه داشته و آنها را به طور فله‌ای باز نکنند.

سالمندان و نوزادان سنین یک تا شش سالگی، گروه‌های پرخطری هستند که خانواده‌ها باید مراقب سلامت دارویی آنها باشند.

همچنین ولایی از مردم خواسته که به طور جدی از خرید هرگونه دارو و مکمل‌های رژیمی در مسافرت‌ها در فروشگاه‌های غیرمعتبر و عطاری‌ها خودداری کنند، زیرا برخی مکمل‌های گیاهی حاوی ترکیبات مضر هستند.

افزون بر این، وی از خانواده‌ها درخواست کرده که هنگام مصرف دارو حتما به تاریخ انقضای آن توجه کرده و درصورت استفاده از قطره‌های چشمی توجه داشته باشند که اگر سرپوش این قطره‌ها بیش از یک ماه باز مانده باشد، خاصیت استریل بودن خود را از دست داده است.

جدای از آن، دقت کنید که هیچ‌گاه نباید هنگام مسافرت، داروها را پشت شیشه‌های اتومبیل و زیر نور آفتاب قرار داد، زیرا نورآفتاب بسرعت داروها را خراب می‌کند.

تاکید بعدی این متخصص این است که همراه داشتن دستگاه قند خون و یخچال مسافرتی برای نگهداری داروهای بیماران دیابتی، بسیار ضروری است.

آوید طالبیان‌ - ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها