موشک کروز سومار؛ محصول متمایز ایران

مراسم رونمایی و تحویل‌دهی موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل‌دهی انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد زمین به زمین قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوا فضا سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۲۸۹

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از موشک کروز زمینی سومار گفت: این موشک، محصولی جدید است که از ویژگی‌های متمایزی در مقایسه با قبل در سیستم‌های کنترل، سازه و پیشران برخوردار است و اثر بسیار تعیین‌کننده‌ای در ارتقای توان دفاعی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ دهقان در جمع خبرنگاران افزود: این موشک در هدف‌گذاری بسیار موثر است و در سال آینده سطوح بالاتری از این موشک‌ها با برد و دقت بالا، قدرت تخریب‌کنندگی و تاکتیکی را تحویل خواهیم داد و این امر دائم، مستمر و پایدار است.

وی با اشاره به موشک‌های بالستیک قدر و قیام گفت: این موشک‌ها توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک‌پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می‌تواند در هر شرایطی اهداف موردنظر را منهدم کند.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منابع ملی خود می‌افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران هم در این مراسم گفت: تحویل این موشک‌ها به صورت طبیعی در طول سال چندین نوبت انجام می‌شود، اما تحویل انبوه موشک‌های دوربرد زمینی قدر و قیام و موشک کروز زمینی سومار پیام مشترک سپاه و مجموعه وزارت دفاع به دوستان و دشمنان است که این اقدامات وسیع به دست توانمند متخصصان ایرانی در سایه همین تحریم‌های گزنده انجام می‌شود و نشاندهنده این است که این تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند برنامه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: ما در ارتباط با دفاع و موشک‌های بالستیک با کسی مذاکره نمی‌کنیم و دولت و مجلس و نظام هم بر این امر مصمم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها