رازهای 100 سالگی (59)

کالری‌سوزی ورزشی

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۷۷۷۴۰۲

***

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارید و فکر می‌کنید رسیدن به تناسب اندام غیر‌ممکن است، سخت در اشتباهید چون کاهش وزن کار سختی نیست و می‌تواند باعث افزایش طول عمرتان شود. البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که وزن کم کردن اراده می‌خواهد و زمانبر است، اما به گفته متخصصان، کافی است فقط ده روز به خودتان سختی بدهید تا کم‌کم به رژیم و ورزش عادت کنید و به وزن ایده‌آل‌تان برسید. البته بدون ورزش هم وزن کم می‌کنید، اما با ورزش، کاهش وزن شما سریع‌تر اتفاق می‌افتد و پایدارتر خواهد بود. آیا می‌دانستید ورزش‌هایی که با انجام آنها کالری بیشتری می‌سوزانید شما را به آرزوی صدساله شدنتان می‌رساند؟

بدون شک پیاده‌روی بهترین ورزش برای کاهش وزن محسوب می‌شود اما باید در نوع پیاده‌رویتان تنوع ایجاد کنید تا از آن دلزده نشوید. به عنوان مثال می‌توانید با یکی از دوستانتان و حتی گروهی پیاده‌روی کنید تا از ورزش کردن خسته نشوید. از طرفی پیاده‌روی شما حتما نباید راه رفتن در فضای آزاد باشد، بلکه می‌توانید با دستگاه‌های ورزشی مثل تردمیل این کار را انجام دهید. یادتان باشد اگر قدم‌های خود را سریع و تند بردارید، می‌توانید در نیم ساعت حدود 200 کالری بسوزانید.

پله و پارک دور

اگر وقت پیاده‌روی ندارید، می‌توانید سراغ میانبرهای ورزشی بروید! مثلا به جای استفاده از پله برقی یا آسانسور از پله بالا بروید. در عین حال، عادت کنید اتومبیل‌تان را دورتر از محلی که کار دارید، پارک کنید تا مجبور شوید بیشتر پیاده‌روی کنید. همچنین بعد از خوردن غذا و به بهانه هضم آن، حداقل ۱۵ دقیقه راه بروید. انجام مداوم و روزانه این کار باعث می‌شود حدود 50 کالری بسوزانید.

وزنه بزنید

این درست است که وزنه زدن فقط میزان محدودی کالری می‌سوزاند، اما در مقابل هیچ فعالیتی بهتر از کار با وزنه باعث تقویت بافت‌های عضلانی بدن نمی‌شود. بدون شک این سوال برایتان پیش می‌آید که عضله‌‌سازی چه تاثیری در کالری‌سوزی دارد؟ باید گفت به طور میانگین هر نیم کیلو عضله بین ۵۰ تا ۶۰ کالری در روز می‌سوزاند. بنابراین در طول یک‌سال با پنج کیلوگرم عضله جدید حداقل ۲۵ کیلوگرم لاغر خواهید شد. همچنین عضله‌سازی در سنین جوانی مانع بروز پوکی استخوان در میانسالی و کهنسالی می‌شود.

شنا کنید

به گفته متخصصان، شنا کردن یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به تناسب اندام است، چرا که هم باعث کاهش وزن می‌شود و هم می‌توانید به کمک این ورزش مفرح از شر استرس‌ها و عوارض ناشی از آن مثل سکته پیشگیری کنید. البته کالری‌سوزی این ورزش بسته به نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال، شنای کرال در هر دقیقه 8 تا 10 کالری، شنای پروانه در هر دقیقه 15 کالری و شنای قورباغه در هر دقیقه 10 کالری می‌سوزاند. در واقع کالری‌سوزی بالای این ورزش است که باعث می‌شود خیلی زود وزن کم کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها