ایران زمین

انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به 16 استان

وزیر نیرو گفت: مطالعه طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس توسط وزارت نیرو آغاز شده است که در صورت اجرای آن، 16 استان کشور واقع در فلات مرکزی با جمعیتی افزون بر 47 میلیون نفر از آن منتفع می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۷۳۹۴

حمید چیت‌چیان درباره آب و مسائل مربوط به آن، افزود: مطالعه استفاده از آب‌های ژرف در اعماق هزار متری آغاز شده است.وزیر نیرو با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، گفت: در حالی که متوسط قیمت فروش برق در کشور حدود 50 تومان به ازای هر کیلووات‎ ساعت است، اما هرکیلووات ساعت برق حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر را 465 تومان به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار می‌شود.وی منطقه خواف را یکی از مناطق نادر در جهان از لحاظ ظرفیت انرژی بادی دانست و گفت: ضریب تولید برق در این منطقه 50 درصد است که از مناطق بسیار نادر در جهان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید برق از انرژی باد در خواف 5000 مگاوات برآورد شده است که قابلیت افزایش تا ده هزار مگاوات را دارد.وی خاطرنشان کرد: به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های این منطقه، تاکنون قرارداد احداث 575 مگاوات نیروگاه بادی با بخش خصوصی منعقد شده است./ ایرنا

ایمن‌سازی جاده‌های مناطق دفاع مقدس

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح ایمن سازی جاده‌های دسترسی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان با شتاب در دست اجراست و تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی به اتمام می‌رسد.

منوچهر رحمانی، طول جاده‌های دسترسی به مناطق عملیاتی در استان خوزستان را حدود 3000 کیلومتر اعلام کرد و افزود: ایمن‌سازی این جاده‌ها با تامین 150 میلیارد ریال اعتبار ویژه از سوی استاندار خوزستان از بهمن ماه امسال آغاز شده است.

وی گفت: برای ایمن‌سازی جاده‌های شوش، اندیمشک، اهواز، آبادان و خرمشهر با وجود محدودیت منابع مالی، یک بسته اعتباری ویژه تعریف شده تا در مدت 45 روز اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: این بسته شامل 8000 کیلومتر خط کشی، 200 کیلومتر روکش آسفالت و نصب 60 هزار علامت راهنمایی و رانندگی است که با پیشرفت 70 درصدی در دست اجرا بوده و در روزهای باقی مانده از سال بقیه این طرح نیز به اتمام می‌رسد.

خوزستان با برخورداری از 5150 کیلومتر جاده ارتباطی و 11هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه‌ها رتبه پنجم کشور را دارد.این استان هر سال در تعطیلات نوروزی پذیرای خیل مسافران و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور است.

جاده‌های این استان در آخرین روزهای سال و نیمه نخست فروردین ماه، با ترافیک سنگین خودروها مواجه است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها