پیشروی ارتش عراق برای فتح العلم

آخرین وضعیت نبرد در جبهه‌های اطراف تکریت

بزرگ‌ترین عملیات ارتش عراق علیه داعش همچنان با شدت ادامه دارد و نیروهای دولتی در چهارمین روز عملیات خود با پشتیبانی داوطلب‌های مردمی توانستند حلقه‌ محاصره تروریست‌های داعش را در تکریت تنگ‌تر و ارتباط آنها را با استان کرکوک قطع کنند.
کد خبر: ۷۷۶۹۵۵

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نیروهای عراقی پیشروی خود را آرام به سوی مرکز تکریت ادامه می‌دهند و گفته می‌شود وجود بمب‌های کنار جاده‌ای، تله‌های انفجاری و تک تیراندازهای داعش عملیات پیش روی این نیروها را تا حدودی کند کرده است. با این حال وزارت کشور عراق اعلام کرد ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی تاکنون 97 شهرستان، شهر و روستا را در این استان پاکسازی کرده و پیشروی‌ها برای پاکسازی کامل استان ادامه دارد. بنا بر این گزارش، بمب‌های کار گذاشته شده در اطراف شهر تکریت خنثی شده و شرایط برای حمله نهایی به این شهر فراهم شده است.

در مقابل تروریست‌های داعش نیز به قوی‌ترین سلاح خود یعنی حملات انتحاری روی آورده‌اند و در روزهای گذشته چندین خودروی بمب‌گذاری شده توسط عوامل این گروه در مواضع نیروهای دولتی و نیروهای داوطلب منفجر شده که تلفاتی برجای گذاشته است.

یکی از عاملان انتحاری داعش فردی آمریکایی به نام ابوداوود بود که با یک خودروی بمب‌گذاری شده به مواضع ارتش عراق در اطراف تکریت حمله کرد.

از شرق تکریت خبر می‌رسد که فرماندهی عملیات دجله و نیروهای مردمی توانستند شهرک المعیبدی واقع در 30 کیلومتری شرق تکریت را به کنترل خود درآورند و با این کار مسیر ارتباطی تکریت و استان کرکوک که جنوب آن در کنترل تروریست‌های داعش را قطع کردند.در این عملیات بزرگ بیش از 30 هزار نیروی ارتش، پلیس و گروه‌های مقاومت مردمی شیعه و عشایر سنی حضور دارند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که در سامراء مقررات منع آمد و شد برقرار شده است. به گزارش ایرنا به نقل از السومریه نیوز، یک مقام امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی و نظامی در شهر سامرا، تا اطلاع ثانوی مقررات منع رفت و آمد اعمال کرده‌اند. شهر سامرا به طور کامل تحت کنترل نیروهای نظامی عراق است، اما گاهی تروریست‌ها به برخی مناطق نفوذ کرده و دست به عملیات تروریستی ضدمردم و نیروهای نظامی در این شهر می‌زنند. سامرا یکی از شهرهای مذهبی عراق است که در بخش شرقی رود دجله در فاصله 125 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. حرم امامین عسکریین امام حسن عسکری و امام علی‌النقی علیهما السلام در این شهر قرار دارد. این شهر در نزدیکی شهر تکریت قرار دارد.برخی منابع عراق از حفر خندقی در اطراف شهر کربلا برای حفاظت از این شهر در برابر حملات داعش خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا عراقی‌ها حفر خندقی را به طول 45 کیلومتر در اطراف شهر کربلا جهت حفاظت از این شهر در برابر حملات احتمالی داعش آغاز کرده‌اند.

همچنین آمد و شد در کربلا از طریق مراکز ایست‌ بازرسی صورت می‌گیرد. برج‌های مراقبتی، دوربین‌ها و سیم‌های خاردار نیز برای حفظ امنیت این شهر در نظر گرفته شده است.

شذر العنزی، یکی از مسئولان نظامی عراقی اعلام کرد: این خندق از پل المجره تا منطقه الجرف و به عنوان حدفاصل بین شهر کربلا و استان الانبار کنده و برج‌های مراقبتی نیز برای حفظ امنیت شهر ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها