سردار موسی کمالی در گفت و گو با جام‌جم:

فروش سربازی انتخاب بین بد و بدتر است

سرانجام بعد از گذشت بیش از دو ماه طرح فروش سربازی دارد رنگ و بوی قانونی به خود می‌گیرد، زیرا در حالی که حدود 114 هزار مشمول غایب برای خرید سربازی پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، مجلس قیمت‌های فروش سربازی را تصویب کرد‌، تا مشمولان غایبی که در انتظار تصویب این قانون بودند،‌ نفس راحتی بکشند.‌ این در حالی است که باید تاکید کرد با توجه به تصویب نرخ‌های جرایم از سوی مجلس مشمولان غایب دیگر نباید امیدی به قسطی شدن پرداخت جرایم داشته باشند. روز گذشته در ادامه بررسی بخش‌های درآمدی لایجه بودجه 94 کل کشور و با تصویب بند(ط) تبصره 16 دولت اجازه پیدا کرد تمام مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه معاف کند.
کد خبر: ۷۷۳۵۵۳
فروش سربازی انتخاب بین بد و بدتر است

افزون بر این باید یادآور شد که مبالغ در نظر گرفته شده با جریمه‌هایی که مدتی قبل اعلام شد، تغییری نکرده است، بنابراین مشمولان زیر دیپلم ده میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون، فوق‌دیپلم 20 میلیون، لیسانس 25 میلیون، فوق‌لیسانس 30 میـلیـون، دکـترای غیرپزشکی 35 میلیون، دکترای پزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر باید دست‌کم 50 میلیون تومان جریمه پرداخت کنند.

این در حالی است که علاوه بر مدرک تحصیلی، مدت غیبت و متاهل و دارای فرزند بودن مشمولان نیز بر میزان جریمه‌ها تاثیرگذار است.

‌سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: ستاد کل نیروهای مسلح دستورالعمل‌های لازم را آماده می‌کند تا پس از تائید شورای نگهبان آنها را ابلاغ کند. به گفته وی دولت در این رابطه آیین‌نامه پیش‌بینی نکرده، به همین دلیل نیروی مسلح دستورالعمل‌ها را آماده کرده است. سردار کمالی متعقد است ستاد کل نیروهای مسلح بین بد و بدتر، بد را انتخاب کرده تا به این شکل بتوان تکلیف نظام وظیفه تعدادی از مشمولان غایب را مشخص کرد، وی اظهار می‌کند: تعدادی از مشمولان غایب در خارج از کشور هستند و ابزار لازم نیز برای برخورد با آنها وجود ندارد، به همین دلیل مشکلاتی برای این افراد و خانواده آنها ایجاد شده علاوه بر این سن سربازی نیز در کشورمان تا 50 سالگی در نظر گرفته شده، بنابراین تعدادی از مشمولان نیز خود به خود بعد از این‌که به این سن رسیدند از شمول قانون خدمت وظیفه عمومی خارج می‌شوند.

مشروح این گفت و‌گو را در صفحه 7 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها