میلاد علایی عکاس یک خبرگزاری داخلی با سوءاستفاده از یک دعوا در محل کارش، از اتریش پناهندگی دریافت کرد و عنوان می کند که تغییر روند رسیدگی به پرونده ضرب و شتم وی دلیل خروجش از ایران بوده است. درحالی که وی خود در دادسرا پرونده دارد و متهم اصلی است.
کد خبر: ۷۷۲۰۱۳
عکاس متهم و دارای پرونده چگونه با قلب واقعیت به اتریش رفت؟

«میلاد علایی» که عکاس حق التصویر در داخل کشور بود که با چند رسانه بصورت حق التصویر کار می‌کرد که یکی از خبرگزاری‌هایی که وی با آن همکاری می‌کرد، فارس بود. البته خود وی در مصاحبه با رسانه های ضدانقلاب اذعان می کند که با رسانه های مختلف همچون مهر و برنا همکاری می‌کرد.

وی در تیر ماه امسال به خاطر حرکات و رفتار غیرحرفه‌ای اش در این خبرگزاری، باعث ایجاد تنش و درگیری با مسئول مافوق خود شد.

وی بعد از این دعوا، با برنامه ریزی قبلی و جار و جنجال رسانه‌ای که در فضای مجازی درست کرده بود، سعی کرد خود را به عنوان یک فرد مخالف نشان دهد و در واقع با برنامه ریزی و صحنه سازی به دنبال پناهندگی به غرب بود.

این عکاس ابتدا به دادگاه شکایت کرد و درخواست رسیدگی داشت که بعد از چند جلسه رسیدگی شکایت وی رد و طرف دعوای وی تبرئه شد.

در همان زمان طرف مقابل وی نیز برای اعاده حیثیت در دادگاه علیه او اقامه دعوا کرد و حتی خبرگزاری فارس هم از این عکاس به اتهام ایجاد تنش در محل کار و جوسازی علیه خبرگزاری به دادسرا شکایت کرد.

علایی درحالی که متهم اصلی پرونده درگیری در محل کارش است، قبل از نتیجه دادگاه به اتریش پناهنده شد و جالب اینجاست با قلب واقعیت در مصاحبه با دویچه‌وله می گوید که تغییر روند رسیدگی به پرونده ضرب و شتم وی از سوی سرپرست وقت گروه عکس خبرگزاری فارس دلیل خروجش از ایران بوده است.

دویچه‌وله گزارشی در این زمینه منتشر کرده که بخشی از متن آن به شرح زیر است.

میلاد علایی که همکاری با خبرگزاری‌های مهر و برنا را نیز در کارنامه کاری خود دارد، می‌گوید که تغییر روند رسیدگی به پرونده ضرب و شتم وی ازسوی سرپرست وقت گروه عکس خبرگزاری فارس دلیل خروجش از ایران بوده است.

میلاد علایی در ۱۶تیر ۱۳۹۳ / ۶ ژوئیه ۲۰۱۴ ازسوی سرپرست آن زمان گروه عکس خبرگزاری فارس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. خبری که به سرعت در بسیاری از خبرگزاری‌های فارسی زبان داخل و خارج از کشور منتشر شد.

این عکاس سابقه درگیری و ایجاد تنش با همکاران خود را دارد و در چند مورد باعث ایجاد تنش در محل کار خود شده بود.

نکته مهم در این خصوص این است که وی به هیچ وجه عکاس رسمی خبرگزاری فارس نبوده و بصورت عکاس آزاد با چند رسانه همکاری می کرد.

دوم اینکه وی سعی کرد مشکلات شخصی خود با یک مسئول در خبرگزاری فارس طوری طراحی و به پیش ببرد که هم خوراک برای رسانه های ضدانقلاب تهیه کند و هم با قلب واقعیت از یک دعوای ساختگی در محل کار، بتواند از کشورهای غربی پناهندگی دریافت کند.

اما مسئولین کشور اتریش و رسانه های غربی نمی‌دانند این فرد، عکاس چندان مطرح نبوده و حق التصویر بودن وی خود گواه این مطلب است و در ثانی وی مشکل شخصی با یک فرد داشته و دارای هیچ فعالیت سیاسی نبوده و دادن پناهندگی به چنین فردی خود نشان از اقدامات خصمانه آنها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد که حاضرند به یک فردی که مشکل شخصی با یک فرد دیگر دارد و فاقد هر گونه مسئولیت و فعالیت سیاسی است، پناهندگی بدهند.

حال سوال این است که کشورهای اروپایی در قبال چه چیزی به برخی افراد پناهندگی می دهند؟ و رسانه های غربی نیز به چه مواردی می پردازند و چه موضوعاتی سوژه خبری آنها می شود؟(بولتن)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها