بهترین عکس کلار گلاکر

شیطنت کودکانه

آفتاب در حال غروب کردن بود و می‌خواستم ناپدید شدن آن را در افق عکس بگیرم. درست در همان لحظه که کادر عکس را درست کرده بودم، پسرم از گوشه پنجره نمایان شد.
کد خبر: ۷۶۹۸۸۲

من یک مادر شاغل هستم و عقیده دارم همه چیز در خانه ما در یک آشفتگی همیشگی قرار دارد. این عکس زمانی گرفته شد که در مرخصی بودم؛ بچه‌ها در حال بازی در محوطه بیرون خانه بودند و به نظر می‌رسید آشپرخانه بسیار آرام است. به دلیل این‌که بیشتر روزها در ایرلند شمالی تاریک است، نور خورشید بسیار ارزشمند است. آفتاب در حال غروب کردن بود و می‌خواستم ناپدید شدن آن را در افق عکس بگیرم. درست در همان لحظه که کادر عکس را درست کرده بودم، پسرم از گوشه پنجره نمایان شد.

آن لحظه در حال غلبه بر این احساس بودم که زندگی‌ام یکنواخت است. تصور می‌کنم سرمایه‌داری بخش مهمی را در آن بازی می‌کرد. در جامعه‌ای که همه در آن منتظر موضوعات فوق‌العاده و شگفت‌انگیز هستند، شما با آرزوی داشتن چیزهای بهتر به سرعت سیمای یک آدم ناراضی را پیدا می‌کنید.

اما اگر شما برای یک شگفتی کوچک صبر کرده و بقیه موضوعات را نادیده بگیرید، آنگاه بخش زیادی از زندگی خود را از دست خواهید داد. من می‌خواستم با توجه کردن به هر روز از زندگی‌ام، تغییری به‌وجود آورم.

این عکس در واقع بخشی از یک مجموعه عکس به نام « تغییرات درونی » است که من سعی داشتم در این مجموعه نظریه تغییر وابسته به گای دیبورد، متفکر فرانسوی را احیا کنم.

دیبورد بر مبنای همین نظریه در طول شهر پیاده می‌رفت، به دنبال تغییرات می‌گشت و برای یافتن تجربیات تازه‌تر، به گونه جالبی به محیط‌زیست واکنش نشان می‌داد.

من می‌خواستم موضوعی را به تصویر بکشم که در حال نزاع در مورد آن بودم. هنگامی که شما یک پدر و مادر شاغل هستید، خانه دیگر جایی نیست که بتوانید در پایان روز براحتی استراحت کنید.

این عکس یک موضوع پیش پا افتاده و از سوی دیگر ارزشمند را در دل خود جای داده است: یک رادیاتور کثیف و یک ظرف آشپرخانه در یک طرف و پسرم که در طرف دیگر این عکس و در کنار این المان‌ها جاخوش کرده است. می‌توان از این عکس ناپایداری و فناپذیری را درک کرد: لحظه‌ای که اتفاق می‌افتد و به سرعت بار دیگر تکرار می‌شود. من این نکته در مورد عکس را فقط پس از توجه به این المان‌ها فهمیدم.

درباره عکاس

متولد: سال 1978 در بلفاست

تحصیلات: فارغ‌التحصیل شده در کانتربری و بلفاست

الگو: رینکو کاواچی، کی‌لین دِوِنی و گای دبورد

فراز: هر زمانی که فردی بگوید کارهایم در وجود او طنین‌انداز شده است

فرود: تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام می‌دهید، اما گاهی احساس می‌کنید یک مادر شکست‌خورده، یک سخنران بد و یک عکاس ناشی هستید.

حرف آخر: همه چیزتان را در کاری که می‌خواهید انجام دهید، متمرکز کنید؛ علاقه، شوق، وقت، انرژی و... همه چیزتان را.

راوی: سارا فیلیپس ـ گاردین

مترجم: حسین خلیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها