تمدید یک هفته‌‌ای ارسال کد ملی دارندگان سیمکارت

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: به منظور رفاه حال مردم، زمان ارسال کد ملی دارندگان سیمکارت تلفن همراه به اپراتورها یک هفته تمدید شد.
کد خبر: ۷۶۷۳۷۱

از حدود سه سال پیش و براساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متقاضیان سیمکارت موظفند همراه مدارک مورد نیاز برای خرید و ثبت سیمکارت، شخصا به دفاتر خدمات امور مشترکان مراجعه کرده و سیمکارت را راه اندازی کنند تا براساس قوانین و مقررات، هرگونه سوءاستفاده از سیمکارت یا ایجاد مزاحمت برای مردم، متوجه مالک سیمکارت باشد.

در همین ارتباط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر با ابلاغ آیین‌نامه جدید به اپراتورهای تلفن همراه متذکر شد، حداکثر سقف مجاز واگذاری سیمکارت فعال به مشترکان حقیقی ده عدد است. در این ابلاغیه تاکید شده است فروش یا فعال کردن سیمکارت‌های قبلی فروخته شده برای تمامی اشخاص حقیقی که دارای بیش از 9 سیمکارت فعال هستند به هر طریق و تحت هر عنوان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، غلامرضا داداش‌زاده افزود: پیشتر اعلام شده بود که پانزدهم بهمن آخرین مهلت ارسال کد ملی برای دارندگان سیمکارت است که به جهت اطلاع‌رسانی بیشتر این زمان تا بیست و دوم بهمن تمدید شد.وی ادامه داد: دفاتر خدمات تلفن همراه و خدمات الکترونیک نیز آمادگی دارند تا نسبت به ثبت اطلاعات مشترکان اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: مهلت تعیین‌شده آخرین مهلت برای افرادی است که سیمکارت‌های تلفن همراه آنها بدون کد ملی است، بنابراین پس از مهلت تعیین‌شده قطع سیمکارت‌ها عملیاتی خواهد شد.

داداش‌زاده با اشاره به وجود سیمکارت‌های با مدارک جعلی، اضافه کرد: این اقدام در جهت پالایش سیمکارت‌ها و مشخص شدن هویت اصلی دارندگان صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها