همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت شهید جهاد مغنیه که دیروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری در تالار وزارت کشور در تهران برگزار شد، مجتمع فرهنگی «سیدالشهداء» ضاحیه جنوبی بیروت هم شاهد برگزاری مراسمی بود که برای گرامیداشت شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به «القنیطره» سوریه، برگزار شد؛ مراسمی که با سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همراه بود.
کد خبر: ۷۶۵۲۵۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می‌شد، با اشاره به عملیات نیروهای حزب‌الله در چهارشنبه گذشته در مزارع اشغالی شبعا گفت: مقاومت با این عملیات، به اقدام تروریستی در القنیطره پاسخ داد. نصرالله از همبستگی امت‌های مختلف مسلمان با خانواده‌های شهدای القنیطره و نیز اقدام آنها در برگزاری جشن در پی عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت اسلامی لبنان در مزارع اشغالی شبعا تشکر کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سن و سال شهدای القنیطره نشان می‌دهد آنها از نسل‌های مختلف بودند و این مساله نشانه ادامه مقاومت در بین نسل هاست.

نصرالله افزود: شهدای القنیطره با شهادت خود ثابت کردند فرماندهان در میدان مبارزه حضور دارند. ادغام شدن خون ایرانی و لبنانی در خاک سوریه نشانه وحدت نبرد و سرنوشت است. امت اسلامی هر زمان که با یکدیگر متحد بوده، زمان پیروزی آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزان حزب‌الله در خط مقدم حضور دارند و همه دنیا نمی‌تواند میان آنها و بین آنچه به آن باور دارند، فاصله بیندازد.

وی گفت: اسرائیل از شرایط کنونی در منطقه سود می‌برد. درگیری‌ها و اختلاف نظر در افکار عمومی منطقه به نفع این رژیم است. اتحادیه عرب در عمل ثابت کرد که اصلا وجود ندارد. اسرائیل اکنون در شرایطی قرار دارد که احساس می‌کند هر زمان اراده کند، می‌تواند هر کسی را که بخواهد، تهدید کند.

سیدحسن نصرالله افزود: کشورهای عربی در برابر اسرائیل هیچ تصمیم مستقلی ندارند، اما زمانی که درگیری‌ها در داخل کشورهای عربی مانند سوریه، فلسطین و مصر باشد، پول، سلاح و رسانه‌های عربی بسرعت حاضر می‌شوند.

وی اظهار کرد: تجربه جنگ گذشته در غزه ثابت کرد پول، سلاح و رسانه‌های عربی برای حمایت از فلسطین نقشی ایفا نمی‌کنند.

سیدحسن نصرالله گفت: بالگردهای اسرائیلی دو خودروی غیرنظامی را در منطقه جولان هدف قرار دادند و همه هفت‌سرنشین این دو خودرو به شهادت رسیدند. دشمن این ترور را برنامه‌ریزی، طراحی، ارزیابی و برای آن اطلاعات جمع‌آوری کرده بود و پس از تحلیل پیامدها، تصمیم گرفته بود این ترور را انجام دهد. آنچه در القنیطره رخ داد، بدون شک ترور بود.

اسرائیل تصور می‌کرد پاسخ نمی‌دهیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: هیچ تردیدی وجود ندارد که اسرائیل عامل ترور آشکار القنیطره است و این ترور شبیه ترور استاد شهید عباس الموسوی، همسر و فرزند کوچکش در سال 1992 بود.

نصرالله گفت: اسرائیل به طور رسمی هنوز مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است. اسرائیل تصور می‌کرد حزب‌الله به عملیات ترور شهدا در القنیطره پاسخ نخواهد داد و آنها را هم جزو دیگر شهدای خود در سوریه محسوب خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: نخستین مساله غافلگیرکننده برای اسرائیل آن بود که حزب‌الله فقط نیم ساعت پس از این حمله آن را اعلام کرد و اسامی هفت شهید هم همان روز اعلام شدند. این واکنش سریع حزب‌الله باعث سردرگمی قاتل شد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: اسرائیلی‌ها می‌گفتند حزب‌الله به ترور القنیطره پاسخ نخواهد داد تا بر مذاکرات هسته‌ای ایران تاثیری نگذارد. پرونده هسته‌ای ایران به هیچ مساله دیگری نه ریاست‌جمهوری لبنان و نه عملیات مقاومت ارتباطی ندارد. هیچ یک از دوستان ما نمی‌پذیرند که خون ما بر زمین ریخته شود و ما فقط تماشاچی باشیم. آنها تحقیر شدن ما را نمی‌پذیرند. جمهوری اسلامی ایران به تصمیم ما احترام می‌گذارد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های عملیات مزارع شبعا آن بود که در اوج آمادگی اسرائیل انجام شد. اسرائیل با وجود همه آمادگی‌های خود از ابتدا تا انتهای عملیات از فهمیدن روند عملیات عاجز بود تا این‌که مبارزان بازگشتند. این عملیات حامل پیامی برای دشمن و نیز دوست بود. پیام این عملیات برای دوستان آن بود که به مقاومت اعتماد داشته باشید. نصرالله گفت: ترور القنیطره حدود ساعت 11 و 30 دقیقه انجام شد و عملیات مزارع شبعا هم حدود ساعت 11 و 30 دقیقه اجرا شد. آنها از موشک استفاده کردند و ما هم در این عملیات از موشک و نه بمب استفاده کردیم؛ شهدای ما در برابر کشته‌ها و مجروحان آنها.

جعفری: پاسخ ایران و حزب‌الله یکی است

در همین حال فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسمی که دیروز برای بزرگداشت شهید جهاد مغنیه در تهران برگزار شد با بیان این‌که حمله حزب‌الله به اسرائیل پاسخ حداقلی بود، گفت: پاسخ جمهوری اسلامی و حزب‌الله یکی است.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم این پاسخ درس عبرتی شود که اسرائیل دیگر این غلط‌ها را تکرار نکند.

وی با بیان این‌که وحشت آنان از مقاومت موجب چنین عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: آنان از مقاومت وحشت دارند که این‌گونه تحرکات فرماندهان مؤثر حزب‌الله را تعقیب می‌کنند، اما آنان حماقت کردند و می‌دانستند که چنین اقدامی چنین پاسخی را دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: ما با حزب‌الله یکی هستیم، هرجا خون شهیدانمان در جبهه با هم ریخته شود، پاسخ ما یکی است.

امیرعبداللهیان: اسرائیل، آغازکننده بود

همچنین معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تاکید بر حق مقاومت برای دفاع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم با تجاوز به القنیطره در جولان سوریه و هدف قرار دادن رزمندگان حزب‌الله، آغاز کننده بود.

حسین امیرعبداللهیان این مطلب را در گفت‌وگوی تلفنی با زگرید کاخ، نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان بیان کرد.

بر اساس این گزارش در این گفت‌وگو که پنجشنبه انجام شد، نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان با اشاره به درگیری‌های روز چهارشنبه در جنوب لبنان، خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران به برقراری آرامش در لبنان شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر حق مقاومت برای دفاع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم با انجام تجاوز به قنیطره در جولان سوریه و هدف قرار دادن رزمندگان حزب‌الله که در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستند، آغازکننده بود اما متاسفانه شاهد واکنش سازمان ملل به این تجاوز آشکار نبودیم.

امیرعبداللهیان اقدام حزب‌الله را در جهت حق دفاع مشروع از لبنان ارزیابی کرد.

وی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و آرامش لبنان تاکید کرد و ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی و کشته شدن یک نیروی یونیفل، رایزنی‌های تهران و نماینده دبیرکل در امور لبنان را مفید خواند.

روایت المیادین ازدیدار سردار سلیمانی با نصرالله

همچنین خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین نوشت: فرمانده سپاه قدس، 48 ساعت بعد از تجاوز دشمن صهیونیستی به «القنیطره» با دبیرکل حزب‌الله در بیروت دیدار و علاوه بر حضور در مجلس ختم «جهاد مغنیه» بر سر مزارش حضور پیدا کرد.

تلویزیون المیادین در برنامه «خط النار» (خط آتش) با اعلام این خبر، افزود: سردار سلیمانی بعد از دیدار با سید نصرالله به منزل شهید «جهاد عماد مغنیه» در ضاحیه جنوبی بیروت رفت که در آنجا مجلس ختمی در حال برگزاری بود و شهادت عماد را تسلیت گفت. غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین در برنامه «خط النار» که پنجشنبه‌شب پخش شد در خصوص دیدار سردار سلیمانی با نصرالله گفت: او 48 ساعت پس از حادثه با سید حسن نصرالله دیدار کرد. این دیدار صرفا به بیان تسلیت برای شهدای حزب‌الله و ایران محدود نشد و در این دیدار درباره مسائل جاری (از جمله حمله القنیطره) صحبت و رایزنی شد.

شبکه المیادین همچنین اعلام کرد سردار سلیمانی شب همان روز به تهران بازگشت.

یکشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه، یک بالگرد رژیم صهیونیستی شماری از نیروهای مقاومت اسلامی در حومه شهر القنیطره، در جنوب سوریه را هدف قرار داد و با شلیک دو موشک، شش رزمنده حزب‌الله از جمله «جهاد عماد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه» و همچنین سردار «محمدعلی الله‌‌دادی» از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به شهادت رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها