به دنبال برخی گلایه‌های بیماران خاص برای دسترسی به دارو در شهرهای کوچک و دور افتاده کشور، وزیر بهداشت از سازمان غذا و دارو خواست موضوع را پیگیری کردن و اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۷۶۲۱۵۱
برنامه دارویی وزارت بهداشت برای مناطق محروم

به گزارش مهر، مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: با راه‌اندازی پورتال دارویی، تک تک داروها رصد شده و به دست همه بیماران در سراسر کشور خواهد رسید.

مهدی پیر صالحی، ضمن تائید مشکل دسترسی به داروهای خاص در برخی شهرهای کوچک، عنوان کرد: با راه‌اندازی پورتال دارویی، بسیاری از مشکلات از جمله تقلب و قاچاق دارو کمتر خواهد شد که البته این پورتال در دست طراحی است و تمامی داروها در این سامانه ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که کمبودهای دارویی را به حداقل برسانیم و از سال گذشته تاکنون بسیاری از کمبودهای دارویی کاهش یافته است و اکثر داروها را از طریق تولید داخل یا واردات مهیا کرده‌ایم که هیچ نوع کمبودی نداشته باشیم.

پیرصالحی درباره برنامه سازمان غذا و دارو برای بیماران صعب‌العلاج و آن دسته از بیماران که برای تهیه دارو از شهرهای کوچک به کلانشهرها می‌آیند، توضیح داد: در بحث داروهای خاص برخی داروها کم مصرف هستند که در حوزه سراسری مشکلاتی به وجود می‌آید و به دست همه بیماران نمی‌رسد. همین دلیل عمدتا در چند داروخانه بزرگ در تهران توزیع می‌شود که با راه‌اندازی پورتال دارویی، تک تک داروها رصد شده و به دست همه بیماران در سراسر کشور خواهد رسید و مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه‌ای نیز وجود دارد که در حال طراحی زیرساخت‌های آن هستیم که با اجرایی شدن آن همه بیماران می‌توانند از نزدیک‌ترین داروخانه محل زندگی خود دارو‌های مورد نیازشان را تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها