اولین تمرین جدی تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی با قطر دیروز با حضور 18 بازیکن در ورزشگاه کوئینز پارک اسپورت شهر بریزبان برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۰۶۳۵

اشکان دژاگه، مهرداد پولادی، وریا غفوری و سردار آزمون پنج بازیکنی بودند که در تمرینات گروهی حاضر نبودند، اما این میان تنها بازیکنی که تمرین نکردنش شایعاتی را به همراه داشت مرتضی پورعلی گنجی بود که گفته شد بدون هماهنگی با کادر فنی در تمرین حضور پیدا نکرده؛ شایعه‌ای که خیلی زود از سوی احسان معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی تکذیب شد.

به همین شایعه و شایعاتی مشابه آن بود که کی‌روش تصمیم گرفت سختگیری بیشتری روی اخبار تیم ملی داشته باشد. به همین منظور او در لحظاتی از تمرین روز گذشته بازیکنان را به وسط زمین برد و دور از چشم و گوش خبرنگاران حاضر در ورزشگاه با آنها صحبت کرد.

تمرین دیروز تیم ملی بر خلاف روزهای گذشته به صورت کامل برای پوشش رسانه‌ای خبرنگاران باز بود. به همین خاطر هم کی‌روش مجبور شد برای صحبت با بازیکنان تیم ملی و دستیارانش، همه آنها را در وسط زمین جمع کند.

بازیکنان در ابتدای ورودشان به زمین پیش از آن‌که تمرین رسما آغاز شود پاسکاری‌های چند نفره و دو به دو با هم داشتند و بعد از جلسه با کارلوس کی‌روش روی همین پاسکاری‌ها و همچنین حفظ توپ متمرکز شدند. بازیکنان در این تمرین در قالب دو گروه در زمینی به وسعت زمین فوتسال، تمرین حفظ توپ انجام دادند. آنها موظف بودند به یکدیگر پاس بدهند و تا خط مقابل خود برسند. گروه دیگر وظیفه گرفتن توپ را داشتند.

پنج بازیکن هم جدا از سایرین و در گوشه‌ای از زمین حرکات کششی و ریکاوری بدنی انجام می‌دادند. این بازیکنان عبارت بودند از سید جلال حسینی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی.

تمرین دیروز برای تماشای علاقه‌مندان باز نبود. به همین خاطر جمعیت زیادی هنگام ورود و خروج اتوبوس تیم ملی در ورزشگاه کوئینز پارک اسپورت پشت درهای ورزشگاه تجمع کردند و به تشویق تیم ملی پرداختند. در این میان کی‌روش بیشتر از همه مورد تشویق هواداران قرار گرفت. به این امید که سرمربی تیم ملی بار دیگر به هواداران اجازه دهد با حضور در اتوبوس بازیکنان با آنها عکس یادگاری بگیرند. سردار آزمون بخوبی روند بهبودی‌اش را طی کرده و از امروز در تمرینات گروهی تیم ملی ایران حاضر خواهد شد.

دکتر پرهام خانلری، پزشک تیم ملی پیش از تمرین تیم ملی ایران درباره وضع آمادگی سردار آزمون گفت: سردار دچار کوفتگی عضله شده بود و خو‌شبختا‌نه الان پس از برطرف شدن مصدومیتش می‌توانیم بگوییم که روند بهبودی را بخوبی طی کرده و از یکشنبه می‌تواند در تمرینات گروهی تیم ملی شرکت کند. خیلی از مردم نگران این بازیکن بودند و باید به آنها بگوییم که از یکشنبه (امروز) در تمرینات گروهی تیم ملی حضور دارد و به بازی مقابل تیم ملی فوتبال امارات می‌رسد. وی درباره شرایط بازیکنان دیگر، اظهار کرد: بازیکنان دیگر بعضا دچار کوفتگی‌های خفیفی بودند، اما الان مشکل خاصی ندارند و تیم ملی فوتبال با آمادگی کاملی برای بازی با امارات آماده می‌شود.

اما در مورد سردار آزمون، خبری که دیروز بیش از همه جلب توجه کرد، علاقه باشگاه میلان ایتالیا برای جذب این بازیکن بود. بر اساس گزارش سایت vocidisport ایتالیا، سران روسونری این بازیکن را زیر نظر گرفته‌اند و دنبال تحقیق بیشتر درباره وی هستند. در بخشی از این گزارش با معرفی آزمون به عنوان مسی فوتبال ایران، آمده است: این بازیکن متولد 1995است و در تیم روبین کازان روسیه بازی می‌کند و مورد توجه چند تیم اروپایی قرار گرفت . بعد از گل زیبایی که وارد دروازه قطر کرده، مورد توجه باشگاه میلان هم قرار گرفته است.

یک ژاپنی، داور ایران ـ امارات

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در سومین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا روز دوشنبه به مصاف هم خواهند رفت که طبق اعلام سایت بازی‌ها، ساتو ریوجی ژاپنی قضاوت این بازی را بر عهده خواهد داشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این مسابقه رشید الدوساری قطری را به عنوان ناظر مسابقه انتخاب کرده است.

کدام تیم حریف استرالیا می‌شود

اگر چینی‌ها تا دیروز از صدرنشینی در گروه B خوشحال بودند، حالا قضیه کمی فرق کرده است. چون در صورت ادامه صدرنشینی در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف استرالیای میزبان برود.

گرچه اسمش را نمی‌توان شگفتی گذاشت، اما نتیجه‌ای که دیروز در ورزشگاه بریزبین رقم خورد، خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. تیم ملی کره‌جنوبی در روز پایانی دیدارهای گروه A، در حضور 48 هزار تماشاگر استرالیایی، میزبان جام ملت‌های آسیا را با یک گل شکست داد تا خودش به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

تک گل کره‌ای‌ها را لی جیونگ ـ هیوپ در دقیقه 32 وارد دروازه استرالیا کرد و در ادامه مدافعان این تیم دروازه خود را مقابل هجومی‌ترین تیم جام بسته نگه داشتند. گرچه این شکست تاثیری در صعود استرالیا به مرحله بعد نداشت، اما آنها حالا باید به عنوان تیم دوم گروه A به مصاف تیم اول گروه B بروند و بعد هم با یکی از دو تیم دوم گروه C و اول گروه D که احتمالا ژاپن است روبه‌رو شوند. اما اولین حریف استرالیا در مرحله حذفی چه تیمی خواهد بود؛ چین یا عربستان؟

بازی‌های روز سوم گروه B جام ملت‌ها امروز برگزار می‌شود تا تکلیف دو بازی از چهار بازی مرحله یک چهارم مشخص شود. در حساس‌ترین بازی امروز عربستان و ازبکستان به مصاف هم می‌روند. با توجه به باخت عرب‌ها مقابل چین، این تیم هنوز شانس سرگروهی دارد، به این شرط که چین در دیگر بازی همزمان مغلوب کره‌شمالی شود. در این صورت عربستان در مرحله یک چهارم نهایی حریف استرالیا می‌شود و چین هم به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. اما ازبکستان برای صعود حتما باید عربستان را ببرد. در این صورت ازبک‌ها به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد می‌شوند و باید با کره‌جنوبی برای صعود به نیمه‌نهایی بازی کنند. چین هم به عنوان صدرنشین حریف استرالیا خواهد شد. هر دو بازی امروز گروه B از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود.

در دیگر بازی دیروز که جنبه تشریفاتی داشت تیم عمان با تک‌گل دقیـــقه 69 المقبلی، مقابل کویت دیگر تیم حذف شده گروه A به پیروزی رسید.

گواردیولا: امیدوارم ایران قهرمان آسیا شود

این روزها شهر دوحه یک مهمان ویژه دارد؛ پپ گواردیولا سرمربی محبوب تیم بایرن مونیخ برای برگزاری اردوی زمستانی بایرن در قطر است، از این فرصت استفاده کرد و مسابقه افتتاحیه هندبال را تماشا کرد.

به گزارش ایسنا، گواردیولا درباره حضورش در دیدار افتتاحیه مسابقات جهانی هندبال اظهار کرد: با توجه به حضور بایرن مونیخ در قطر فرصت مناسبی بود تا بتوانم یک ورزش دیگر را هم از نزدیک ببینم، بازی هندبال آن قدر هیجان دارد که باعث شد تا پایان دیدار دو تیم قطر و برزیل در سالن بمانم.

گواردیولا در پاسخ به این پرسش که چقدر از فوتبال ایران و قطر شناخت دارد، بیان کرد: می‌دانم که ایران در جام جهانی حضور داشته فوتبال قطر نیز در حال پیشرفت است و با توجه به امکانات خوبی که در دوحه وجود دارد چند سالی است که اردو‌های بایرن مونیخ در این کشور برگزار می‌شود، البته تمرکز ما روی کار خودمان است، اما برای تیم ایران آرزوی موفقیت دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بایرن مونیخ مدعی قهرمانی در لیگ اروپاست، تصریح کرد: شرایط تیم ما خوب است. اردوی خوبی در قطر داشتیم. چرا که نه، ما حتما برای موفقیت در اروپا تلاش می‌کنیم.

گواردیولا در پایان درباره کی‌روش نیز گفت: او بی‌تردید یک چهره شناخته شده است و حضورش برای شما مفید خواهد بود. برایتان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تیم ایران با کی‌روش قهرمان آسیا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها