محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با تقدیر از نقش مسکو در روند مذاکرات هسته ای، ایفای نقش فعال تر این کشور را عامل مهمی در تسریع حل و فصل نهایی موضوع و دستیابی به راه حل جامع ارزیابی کرد.
کد خبر: ۷۵۸۷۷۹
رایزنی ایران و روسیه برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام کرد: آقای سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با وزیرامورخارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار با ارائه تحلیلی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای و ضمن تقدیر از نقش روسیه در روند مذاکرات ، ایفای نقش فعالتر این کشور را عامل مهمی در تسریع حل و فصل نهایی موضوع ودستیابی به راه حل جامع ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به ظرفیت بالا و قابلیت های متنوع دوکشور برضرورت گسترش و تعمیق بیشتر روابط فیمابین در عرصه های مختلف تاکید کرد.

افزایش مشورت های سیاسی و تبادل نظر پیرامون مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از دیگر موضوعات مورد تاکید ظریف در این دیدار بود.

معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر نقش مسوولانه مسکو در مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران باکشورهای 1+5 تاکید کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه و نزدیک مسکو - تهران ایجاب می کند از ظرفیت های خود استفاده و به حل و فصل سریعتر موضوع هسته ای ایران کمک کنیم.

ریابکوف همچنین بر آمادگی کامل روسیه را برای همکاریهای موثرتر منطقه ای و بین المللی با ایران تاکید کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها