رئیس مجلس شورای اسلامی :

ایران در مقابله با تروریست‌ها اهل مدارا نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به چند برابر شدن کیفیت کار امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: جریانات تروریستی بدانند اگر با ایران سرشاخ شوند، ایران اهل مدارا نیست.
کد خبر: ۷۵۸۲۰۴
ایران در مقابله با تروریست‌ها اهل مدارا نیست

به گزارش فارس، علی لاریجانی در همایش وحدت و امنیت که در مصلای شهر ارومیه برگزار شد با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه اقتصاد جهت تأمین امنیت پایدار افزود: اقتصاد پررونق و حفظ وحدت از عوامل تأمین امنیت است و اگر می‌خواهیم امنیت پایدار داشته باشیم باید اقتصاد پررونق داشته باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مقطع حساس مذاکرات، دسیسه‌هایی وجود داشت تا به ایران فشار آورند لذا قیمت نفت را کاهش دادند و به علاوه می‌خواستند جایگاه ایران را در منطقه پایین بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نگاه مجلس و دولت با وجود همه مشکلات و مضیقه‌ها ایجاد شرایط رونق است، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما برای بودجه سال بعد رونق تولید است و در این مسیر اگر لازم باشد پروژه‌های عمرانی را واگذار کنیم دولت باید تبعیت کند.

لاریجانی در ابتدای این همایش، بنیان تفکر اسلامی را همزیستی مسالمت‌آمیز با همه ادیان و نیز میان همه مذاهب اسلامی عنوان کرد و با یادآوری اشتراک مسلمانان در پیامبر، کتاب، قبله و نماز، عمده احکام را نشان دهنده جهت و راهنمای سعادت فردی و اجتماعی مسلمانان برشمرد و اظهار کرد:‌ مرحوم علامه طباطبایی که در امور اجتماعی خوشفکر بود بیان می‌دارد که در میان همه فرق اسلامی و در اصول و فروع ضروری، اختلافی نمی‌بینیم. وی با اشاره به تأکید امام امت بر وحدت مسلمین به شرایط منطقه و عالم اسلام اشاره و تصریح کرد: هر عقل سلیمی القا می‌کند که اگر اختلافی نیز میان مذاهب اسلامی وجود دارد نباید به این وضع کشیده شود که کشورها را از اقتصاد ساقط کنید چرا که اگر کشوری مشکل امنیتی پیدا کند آرامش در آن از بین می‌رود.

وی مشکل امنیتی اخیر در فرانسه را که موجب به‌هم‌ریختگی عبور و مرور و تعطیلی بعضی امور شده است، مورد اشاره قرار داد و با یادآوری این‌که در برخی نقاط جهان اسلام نیز در اثر تحرکات تروریستی همین مشکلات به وجود آمده است، اضافه کرد:‌ این دولت‌هایی که از گوشه و کنار به تروریست‌ها کمک می‌کنند اکنون مشکل سوریه و عراق را درک می‌کنند. لاریجانی خطاب به کشورهای حامی تروریسم گفت: در سوریه و عراق اقتصاد و آرامش را از مردم گرفتید آیا مردم این کشورها انسان نبودند؟

تروریست‌ها، حامیانشان را تهدید کرده‌اند

وی با تأکید بر این‌که حمایت از تروریست‌ها مستقیما خود حامیان آنها را تهدید کرده است، گفت:‌ این جریان جدید که راه افتاده است و همه را کافر می‌داند بسیار خودپسند است چرا که سایر مذاهب را با سابقه طولانی کافر می‌داند لذا این تفکر تصنعی است و با این‌که ریشه‌دار نیست اما می‌تواند تخریبی باشد. رئیس مجلس گفت: ‌هر عقل سلیمی که برای آینده اسلام دغدغه داشته باشد می‌کوشد وحدت میان مسلمانان را تقویت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری فراز و فرودهای استان آذربایجان‌غربی بویژه به‌واسطه مرزهای طولانی و برخی مسائل ابتدای انقلاب افزود: نگاه علما بر این مسائل غلبه یافت و توانست آنها را حل کند.

لاریجانی از تحرک و پیگیر بودن استاندار، امام جمعه و نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس سخن گفت و با اشاره به پیگیری‌های آنان در مورد دریاچه ارومیه و نیز مشکلات دامداران،‌ کشاورزان و صنعتگران این استان در کمیسیون‌های تخصصی گفت: زمانی از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد که در چارچوب یک برنامه مدون باشد.

وی مسائل دینی و فرهنگی را یکی از دغدغه‌های مجلس برشمرد و با یادآوری افزایش بودجه حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع در سال‌های اخیر و نیز اعطای تسهیلات به مراکز دینی، مساجد و حسینیه‌ها اظهار کرد: نگاه مجلس به دنبال زیربناهاست و امسال نیز برای حوزه فرهنگ شأن خاصی قائل هستیم. رئیس مجلس با تأکید بر لزوم توجه خاص به حوزه اقتصاد برای رسیدن به توسعه پایدار گفت: ‌به علت فضل و درایت نخبگان کشور ما هیچ‌گاه مساله امنیتی از نوع داعش نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مشقت بیشتر بودجه امسال نسبت به سال‌های قبل به واسطه کاهش قیمت نفت، خاطرنشان کرد: برخی کشورها که می‌خواهند به ایران صدمه بزنند اول باید بیایند ایران را بشناسند؛ یک زمان صدام را به جان ایران انداختند اما نتوانستند موفق شوند و ما هم تلافی نکردیم.

رئیس مجلس گفت: ‌ما در این مدت صادرات غیرنفتی خود را توسعه دادیم بنابر این با کاهش قیمت نفت آسیبی نخواهیم دید و بازی کودکانه‌ای علیه ایران راه انداختند.

لاریجانی با یادآوری هشدار ایران به دولت‌‌های حامی تروریسم گفت: ما سال‌ها پیش گفته بودیم که این تروریست‌ها برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد.

دیدار رئیس مجلس با حجت‌الاسلام حسنی

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه دیدار کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر در این دیدار که در منزل حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی ترتیب یافت، لاریجانی با آرزوی طول عمر و بهبودی حال حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی اظهار کرد: خدمات ارزنده و مجاهدت‌های بی‌دریغ آقای حسنی در راه اسلام و انقلاب، هیچ‌گاه از اذهان ملت ایران بویژه مردم آذربایجان غربی پاک نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها