مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 98 در شرایط سالم قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۵۳۳۹
هوای پایتخت پس از 10 روز سالم شد

دکتر وحید حسینی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت آلاینده های جز ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت تمام آلاینده ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در بیشتر ایستگاه ها در مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط سالم است.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ایستگاه پارک رازی روی عدد 151 ایستاده و این منطقه آلوده ترین منطقه پایتخت است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه ابری همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط سالم باقی بماند.

وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها