وزیر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس:

به دنبال حضور درازمدت در بازار ایران هستیم

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به معرفی پروژه‌های اولویت‌دار صنعت گاز به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، گفت: شرکت‌هایی از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کره، ژاپن، چین و روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده و مذاکراتی را نیز انجام داده‌اند.
کد خبر: ۷۵۵۲۳۷

به گزارش ایرنا، اصغر سهیلی‌پور، با تشریح روند سرمایه‌گذاری در صنعت گاز افزود: بر اساس تاکید برنامه ششم توسعه، شرکت ملی گاز نیازمند 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است تا بتواند پروژه‌های خود را تکمیل کند و در این زمینه با ارائه طرح‌های خود، آماده جذب و همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: طرح توسعه پالایشگاه ایلام، خطوط یازدهم، نهم، ششم، هفتم و دهم از جمله طرح‌هایی است که بخش‌هایی از آن‌ها انجام شده، اما برای تکمیل برخی مسیرها نیاز به سرمایه‌گذاری است. وی اضافه کرد: اگر بتوانیم مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران را جهت همکاری جذب کنیم این طرح‌ها سریع‌تر تکمیل خواهد شد.

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای سال جاری با 35 تا 40 شرکت وارد مذاکره شده‌ایم که برخی از آنها از شرکت‌های بزرگ و صاحب نام در این زمینه هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال شرکت‌های مهندسی و انرژی میتسوبیشی، ال‌جی و سامسونگ با مجموعه شرکت ملی گاز در حوزه‌های ساخت پالایشگاه و خط انتقال وارد مذاکره شدند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در بین آنها برخی شرکت‌های ژاپنی و ایتالیایی هستند که حاضرند همکاری را حتی قبل از لغو کامل تحریم‌ها شروع کنند و در این زمینه بسیار علاقه‌مند به انجام این امر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها