اختلافات داخلی در گروه تروریستی تکفیری «داعش» وارد فار جدیدی شده و به رویارویی مسلحانه بین دو گروهک تروریستی مسلح وابسته به آن کشیده شده است.
کد خبر: ۷۵۲۱۹۹
داعشی ها به جان هم افتادند

شهر «البو کمال»، واقع در ریف جنوب غربی دیر الزور و قرار گرفته در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق شاهد درگیری‌های مسلحانه بین دو گروهک تروریستی مسلح وابسته به گروه تروریستی تکفیری «داعش» بود.

براساس گزارش‌های رسیده منطقه «الصناعه» شهر البو کمال شاهد رویارویی عناصر تکفیری وابسته به «صدام الجمل» با عناصر تروریستی وابسته به «ابو عبد الله کویتی» است که هر دو از فرماندهان ارشد داعش بشمار می‌آیند.

به نظر می‌رسد، این رویارویی مسلحانه ادامه اختلاف نظر پیش آمده در خصوص انتصاب سرکرده جدید داعش در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی در دیر الزور باشد.

براین اساس، منابع نزدیک به داعش روز گذشته اعلام کردند که «عامر الرفدان»، سرکرده سابق داعش در دیر الزور از این گروه خواسته تا همچنان در منصب خود ابقا شود، چراکه وی از اهالی منطقه است و این حق اوست که سرکردگی داعش در دیر الزور به وی و نه به فردی عراقی الاصل اعطا شود.

این درحالی است که داعش اعتقاد دارد، به این دلیل که عناصر غیر سوری و خارجی‌اش در دیر الزور بیش از عناصر محلی هستند، این حق آنهاست که سرکرده داعش از میان آنها انتخاب شود.

این موضوع در کنار اعدام 6 جوان سوری در ملاء عام و در میدان «الطیاره» شهر البو کمال بدون اعلام اتهام وارده به آنها، به عامل بروز اختلافات داخلی در داعش تبدیل و به درگیری مسلحانه بین دو گروهک وابسته به آن در شهر البو کمال منتهی شده است.

منابع محلی در شهر البو کمال تصریح می‌کنند، پس از بروز این درگیری‌ها داعش تدابیر امنیتی شدید و سختی را در شهر اتخاذ کرده و هرگونه فیلمبرداری و عکسبرداری از کشته‌ها و زخمی‌های این درگیری‌ها را منع کرده است.

در خصوص اعدام شش جوان سوری هم این منابع توضیح دادند که آنها از اهالی روستای »صبیخان» بودند و به نظر می‌رسد، داعش در واکنش به حوادث اخیر جاری در این روستا آنها را اعدام کرده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها