جام جم آنلاین گزارش می دهد

خونریزی داخلی داعش

خودزنی گروه تروریستی داعش با اعدام عناصر خود طی ماه جاری میلادی با اتهام های جاسوسی یا تلاش برای فرار از جبهه های سوریه و عراق افزایش چشمگیر و معناداری یافته است؛ وضعیتی که نشان دهنده وضعیت روحی و روانی بحرانی اعضای این گروه تروریستی است.
کد خبر: ۷۵۱۴۰۳
خونریزی داخلی داعش

به گزارش جام جم آنلاین، اخبار این روزها درباره گروه تروریستی داعش از وضعیت بحرانی گروهی خبر می دهد که در ابتدای فعالیت خود به مدد مشوق هایی مانند جهاد نکاح، دستمزدهای بالا برای مزدوران و همچنین استفاده موثر از ابزارهای مدیریت رعب مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی از طریق انتشار تصاویر کشتار و سربریدن همه کسانی که مانع تروریست ها می شدند، توانسته بود به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابد، اما اکنون با ضعف شدید روحیه و تلاش های مکرر برای فرار از سوی اعضای خود روبرو شده است؛ امری که سران این گروه تروریستی را مجبور کرده است این بار علیه اعضای خود انگشت ها را بر ماشه بفشارند و تیغ سرد خنجرهایشان را با خون گلوی عناصر خود آلوده کنند.

همزمان با تحولات میدانی نبرد در برابر تروریست های داعش علاوه بر از دست دادن برخی مناطق راهبردی مانند شهر سنجار؛ جایی که عصر روز گذشته به دست پیشمرگ های کرد کاملا از قبضه داعش رها و عملیات پاکسازی آن آغاز شد، خونریزی داخلی داعش با کشتار اعضای خود نیز شدت گرفته است.

روزشمار خودزنی داعش

در جدیدترین اخبار از خودزنی داعش، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز شنبه 20 دسامبر (29 آذر 93) اعلام کرد گروه تروریستی داعش 100 تن از عناصر خود را که اقدام به فرار کرده بودند اعدام کرده است.

این تروریست ها که همگی خارجی بودند، تلاش کردند از شهر رقه واقع در شمال سوریه فرار کنند؛ جایی که یکی از مهم ترین مراکز داعش در سوریه به شمار می رود.

این روزنامه افزود که داعش گروهی را برای نظارت بر جنگنجویان خارجی ایجاد کرده است و این اقدام پس از تلاش برای فرار مکرر از سوی اعضای خارجی این گروه تروریستی صورت گرفته است.

این گزارش تصریح می کند: واقعیت های میدانی و ماهوی جنگ برخی جهادی ها (تروریست های تکفیری) را شوکه کرده است.

در ماه اکتبر گذشته 5 جنگجوی این گروه تروریستی با تابعیت انگلیسی و سه تن دیگر با تابعیت های فرانسوی، آلمانی و بل‍ژیکی درخواست بازگشت به کشورهای خود کردند اما به دست گروه تروریستی داعش زندانی شدند.

بر اساس پژوهش مرکز بین المللی بررسی های افراطی گری در دانشکده کینگز کالج لندن، بین 30 تا 50 درصد انگلیسی های پیوسته به داعش از این موضوع پشیمان و خواهان بازگشت به انگلیس هستند اما ترس از زندان مانع از طرح درخواست آنها شده است.

روز گذشته نیز، تکفیری‌های داعش در پی بیرون راندن آن‌ها از منطقه سنجار توسط نیروهای پیشمرگه کرد، چندین فرمانده مسئول خود در این منطقه را اعدام کردند.

«زهیر الاعرجی» یکی از نمایندگان پارلمان عراق در این باره به رسانه های عراقی گفت: بر حسب اطلاعاتی که شب گذشته دست ما رسیده است، 3 فرمانده سعودی عضو داعش در منطقه «تلعفر» توسط این گروه تروریستی اعدام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین صبح امروز (یکشنیه) چندین فرمانده دیگر عربی و غیر عربی عضو داعش اعدام شده‌اند.

الاعرجی همچنین خبر داد: 50 عضو دیگر داعش که از نبرد سنجار و تلعفر فرار کرده‌اند، در حال حاضر در موصل توسط داعش زندانی و منتظر حکم اعدام خود هستند.

شبکه ارم نیوز تعداد اعدامی های داعشی را 14 نفر ذکر کرده است.

اما این اقدام (اعدام اعضا) تنها منحصر به شکست سنجار و امروز و دیروز نیست.

روز 18 دسامبر یک منبع محلی در استان صلاح الدین عراق به السومریه نیوز گفت که داعش یکی از عناصر خود را در شرق تکریت سر بریده است. این عنصر داعشی به خیانت متهم شده بود اما نوع خیانت وی اعلام نشد.

روز 17 دسامبر (26 آذرماه) پایگاه خندان عراق به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که داعش 24 نفر از عناصر خود را به اتهام جاسوسی طی دو روز پیش از انتشار خبر اعدام کرده است. این افراد متهم شدند که اطلاعاتی را به نیروهای امنیتی عراقی داده اند.

خبرگزاری کل العراق همان روز از اعدام 20 عضو داعش به دست سران آن پس از فرارشان از جنگ با پیشمرگ های کرد در ناحیه زمار واقع در شمال غرب موصل خبر داد.

روز 14 دسامبر (23 آذرماه) داعش 3 تن از اعضای خود را باز هم در موصل به اتهام فرار از درگیری های ناحیه بعشیقه واقع در 12 کیلومتری شمال غرب موصل اعدام کرد.

روز 13 دسامبر (22 آذرماه) گروه تروریستی داعش در شهر رقه سوریه 200 نفر از عناصر مسلح خود را به علت فرار از جنگ با ارتش سوریه در اطراف فرودگاه دیرالزور اعدام کرد.

روز 8 دسامبر (17 آذرماه) داعش اقدام به تیرباران 9 عضو خود در محله البعاج موصل کرد. جرم اعلامی باز هم فرار از میدان نبرد بود.

روز 4 دسامبر (13 آذرماه) داعش 25 تن از مزدوران خود را در موصل اعدام کرد. پایگاه الوقت اعلام کرد: اتهام اعدامی های مذکور متفاوت تر از سایر اعدامی ها بود. در واقع این اعضا در درگیری ها دچار نقص عضو شده بودند و دیگر امکان بازگشت به درگیری را نداشتند لذا داعش ترجیح داد این اعضای زخمی خود را اعدام کند.

چند ماه پیشتر نیز گروه تروریستی داعش 30 عضو خود از جمله ابوعمر التونسی فرمانده ارشد خود را که در درگیری های پالیگاه نظامی الطبقه سوریه مشارکت کرده و شکست خورده بودند را به اتهام سرپیچی از دستورات ابوعمر چچنی فرمانده این عملیات اعدام کرد.

با این حال میزان فزاینده و چشمگیر اعدام داعشی ها به دست سرانشان حکایت از اوضاع نامساعد روحی و روانی این گروه تروریستی دارد.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
خداوند فرموده دشمنان اسلام از ابله ترین آدمها هستند

نیازمندی ها