جام جم ورزشی: کنفدراسیون فوتبال آسیا با ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حادثه گروگانگیری اخیر در استرالیا، در خصوص امنیت این کشور در مدت زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۹۲۰
ابراز نگرانی AFC‌ از امنیت استرالیا برای برگزاری جام ملت‌های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا‌ (AFC) با انتشار بیانیه‌ای مراتب تأسف عمیق خود را بابت حادثه گروگانگیری اخیر در استرالیا ابراز داشت و ضمن ابزار همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه، بر برقراری امنیت در این کشور در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیای 2015 تأکید کرد.

حادثه اخیر در شهر سیدنی، یکی از شهر‌های میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2015 که طی آن 17 نفر گروگان گرفته شدند و سه تن از آنها هم جان خود را از دست دادند، نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال تکرار حوادثی مشابه در ماه ژانویه که جام ملت‌های آسیا در استرالیا برگزار می‌شود به وجود آورده است. به همین سبب AFC‌ از کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیا خواسته است که تمام تلاش خود را جهت تأمین امنیت این رقابت‌ها انجام دهد.

در همین خصوص داتو الکس سوسای، دبیرکل AFC اظهار داشت: هزاران رسانه و هواداران به علاوه اعضای 16 تیم حاضر در رقابت‌ها، قرار است به استرالیا سفر کنند تا در جام ملت‌های آسیا شرکت داشته باشند و از این رو تأمین امنیت آنها در بالاترین اولویت قرار دارد. ما از کمیته برگزاری رقابت‌ها خواسته‌ایم که تمهیدات مضاعفی برای افزایش امنیت هتل‌های AFC و تیم‌ها در نظر بگیرد و از پلیس برای ایجاد امنیت در خلال برگزاری تمام فعالیت‌های رسمی مرتبط با این تورنمنت از جمله تمرینات تیم‌ها و بازی‌‌ها کمک گرفته شود. AFC شک ندارد که کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیا 2015 در کنار دولت استرالیا به تقاضای کنفدراسیون فوتبال آسیا جامه عمل خواهند پوشاند.

سوسای در ادامه در خصوص روند آماده سازی استرالیا برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا افزود: استرالیا در گذشته با موفقیت توانسته است رویدادهای ورزشی بسیاری را میزبانی کند اما با این حال نباید از ضرورت‌های جدیدی که برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا وجود دارد به آسانی گذشت. من مایلم به تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها، همچنین به هواداران و رسانه‌ها اطمینان خاطر دهم کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیای 2015 از هیچ تلاشی برای ایجاد بالاترین سطح ممکن از امنیت در مدت برگزاری رقابت‌ها دریغ نخواهد کرد تا همه از بهترین دوره تاریخ جام ملت‌های آسیا لذت ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها