یک جراح و متخصص زنان گفت: روش‌های کم‌تهاجمی، کوتاه‌ترین و ایمن‌ترین راه در تشخیص و درمان بیماری‌های زنان و زایمان بویژه طی دوران بارداری محسوب می‌شود. دکتر عبدالرسول اکبریان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در روش‌های کم‌تهاجمی مانند لاپاراسکوپی با ایجاد دو یا حداکثر سه حفره در شکم، نقطه‌ای که مشکل دارد، پیدا می‌کنند و می‌توانند عمل جراحی را انجام دهند و بیمار عصر همان روز یا حداکثر صبح روز بعد از عمل مرخص می‌شود. وی تاکید کرد: تشخیص حاملگی خارج از رحمی و درمان آن، کیست‌های تخمدان، تومورهای رحمی و تخمدانی و اکثر جراحی‌های زنان را می‌توان با لاپاراسکوپی تشخیص داد و درمان کرد.
کد خبر: ۷۴۹۲۷۷

وی ادامه داد: سرطان گردنه رحم در گذشته زیاد بود، اما اکنون می‌توان با روش‌های کم‌تهاجمی این سرطان را در مراحل اولیه تشخیص داد و قبل از این‌که به سایر نقاط بدن دست‌اندازی کند، جلوی پیشرفت آن را گرفت. سرطان‌های سینه، تخمدان، رحم و گردن رحم نیز با روش‌های کم‌تهاجمی مانند لاپاراسکوپی قابل تشخیص است که از این منظر می‌توان طول عمر بیمار را افزایش داد. برعکس بی‌توجهی به تشخیص و درمان سرطانی مانند تخمدان که بعد از یائسگی رخ می‌دهد و به آرامی پیشرفت می‌کند موجب می‌شود فرد با مشکلات بسیاری در درمان مواجه شود.

پاپرانتزی را تا 36 ماهگی درمان کنید

یک جراح ارتوپد با بیان این ‌که پرانتزی شکل شدن پاها در کودکان تا 36 ماهگی برطرف می‌شود، تاکید کرد: درجات خفیف پرانتزی شدن در کودکان شایع است و این نوع تغییر به درمان نیازی ندارد، اما اگر تغییر شکل ایجاد شده تا پایان دوران کودکی اصلاح نشود، نیازمند درمان است.

دکتر ذبیح‌الله حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که حفظ سلامت ستون فقرات امری ضروری است، گفت: انجام وظایف شغلی و فعالیت‌های مختلف روزانه، ستون مهره‌ها را تحت تاثیر فشارهای مختلف و نیروی مکانیکی خارجی قرار می‌دهد که نتیجه آن صدمات و آسیب‌های ستون مهره‌ها بویژه ناحیه کمر و شانه است.

وی در ادامه افزود: ریسک فاکتورهایی نظیر سن، قد، وزن، ساختار بدنی، بلندی قد، چاقی مفرط، قدرت عضلات تنه و کمر، عادات نادرست نشستن برای مدت طولانی، خم و راست شدن‌های مکرر و کوله‌پشتی نامناسب در بروز انحراف ستون فقرات نقش بسزایی دارد.

وی با بیان این‌ که تشخیص دقیق و تحت نظر گرفتن بیمار دچار انحراف ستون فقرات در هر سن اهمیت بسزایی در به‌کارگیری شیوه‌های درمانی دارد، خاطرنشان کرد: انحراف در زانو، ساق و ران ازجمله انحرافات شایع در کودکان و نوجوانان است و باید توجه داشت کودکانی که از تولد تا 24 ماهگی دارای پای پرانتزی هستند تا 36 ماهگی به طور طبیعی درمان می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها