گوش کنید؛ترانه هایی که بابک جهانبخش در جشنواره خواند

معجزه بابک جهانبخش در جشنواره موسیقی/تصاویر

جام جم نوا: نشست خبری آلبوم موسیقی «مدار بی‌قراری» به آهنگسازی و خوانندگی «بابک جهانبخش» در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۸۰۹۳
بابک جهانبخش: نان بازوی خودم را خوردم

بابک جهانبخش گفت: در کارنامه‌ی کاری‌ام همیشه به یک چیز افتخار می‌کنم، آن هم این است که هیچ‌وقت از کسی تقلید نکرده و نان بازویم را خورده‌ام.
این خواننده پاپ که به‌تازگی آلبوم «مدار بی‌قراری» را منتشر کرده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم تا کنون آهنگ‌های موفقی داشته‌ام. من هم می‌توانستم مثل خیلی‌ها محتاط عمل کنم، اما نگاهم در این آلبوم بر مبنای ماندگاری بود. در آلبوم جدیدم کمتر از کارهای هاوس و ترانس استفاده کرده‌ام و بیشتر تمرکزم روی ریتم چهارچهارم بوده است.
او ادامه داد: من جزو معدود خواننده‌هایی بودم که هر سال آلبوم منتشر و تلاش کرده‌ام به مخاطبم احترام بگذارم. این کار، سختی‌هایی دارد؛ اما به اعتقاد من، شیرین است.
این خواننده‌ پاپ در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: خیلی از همکارانم در عرصه‌ی موسیقی پاپ که در مارکت می‌خوانند کارهای معروف‌شان از موسیقی‌های یونانی یا ترکی کاور شده است. این در حالی است که مخاطب برای من مهم است و سعی می‌کنم فقط برداشتی از این موسیقی‌ها داشته باشم، نه این‌که آن‌ها را کپی کنم. از این‌که مردم در کنسرت‌ها با من هم‌خوانی می‌کنند، لذت می‌برم و فکرم می‌کنم در کارنامه‌ام آهنگ‌های هیت داشته‌ام.
ین هنرمند درباره‌ی فضای آلبوم جدیدش نیز گفت: یکی از موفق‌ترین کارهایم در آلبوم «مدار بی‌قراری» قطعه‌ی «حواست نیست» است که مسعود همایونی آن را تنظیم کرده و باورم نمی‌شود که همایونی با آن سبک راکی که دارد بتواند این‌گونه این کار را تنظیم کند.

او در بخشی از سخنانش بیان کرد: شما هیچ‌وقت قطعه‌ای را از من پیدا نخواهید کرد که آن را کاور کرده باشم. من همیشه از زیر کپی‌ کردن در رفته‌ام. مطمئن باشید اگر تا به حال چنین اتفاقی افتاده بود، صدبار دستم رو شده بود. بالاخره هستند کسانی که ما را رصد می‌کنند. من مخالف صد درصد کپی‌کاری هستم و ترجیح می‌دهم امضای خودم را داشته باشم.
وی گفت: بعد از آلبوم «زندگی من» که برای اولین‌بار خودم در آن ترانه گفتم، توانستم امضایی را در کارم پیدا کنم. این راه را در ادامه در «من و بارون» و ... نیز ادامه دادم. اگر در این روند با واکنش خاصی مواجه می‌شدم، فکر می‌کردم که راهم را اشتباه می‌روم؛ اما نگاه من به مخاطبم است و مسیرم را غلط نرفته‌ام.
این خواننده‌ پاپ که صبح امروز (19 آذرماه) در سالن کنفرانس برج میلاد و در نشست خبری آلبوم «مدار بی‌قراری» سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروزه بعضی مخاطبان به جای این‌که از موسیقی لذت ببرند، دائم دنبال تجزیه و تحلیل هستند. در حالی که تجزیه‌ی موسیقی کار کسی است که تخصص دارد. متأسفانه ما دائم در حال ایراد گرفتن هستیم.
او تأکید کرد: باید به هر موسیقی‌ای فرصت شنیده شدن بدهیم. یکی از افتخارات من این است که با این تعداد آهنگی که کار کرده‌ام، در هر سبکی اتفاقی ایجاد کرده‌ام.

جهانبخش بیان کرد: در این آلبوم، نگاهم بازاری نبوده است. احساس کردم امروز نقطه‌ای است که باید چیزی را به مخاطب بدهم و کارنامه‌ی هنری‌ام را پربارتر کنم. مثلا احسان خواجه‌امیری همیشه ترانه‌های مغزداری را انتخاب می‌کند و این باعث می‌شود سلیقه‌ی مخاطب تغییر کند. من هم باید در کارم پیشرفت ایجاد کنم و بزرگ‌تر شوم.

جهانبخش همچنین اظهار کرد: موسیقی‌ای که ما کار می‌کنیم، پاپ است و نگاه ما کاملا به مردم برمی‌گردد. نگاه ما به منتقدان نیست. اگر من نتوانم مخاطب را راضی کنم نه می‌توانم کنسرت داشته باشم و نه این‌که به فعالیت‌هایم ادامه دهم.
او در بخش پایانی این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که چرا سطح موسیقی پاپ نسبت به سال‌های اخیر نزول کرده است، گفت: امروز متفاوت بودن، خیلی سخت‌تر از 30 سال پیش است. سلیقه‌ی شنیداری مردم امروز فرق کرده است. در یک مقطعی نیز ترانه‌های سیاه، زیاد شنیده می‌شد. واقعیت این است که شرایط جامعه در کار هنرمند اثر می‌گذارد. مثلا اگر در جامعه محبت موج بزند، این محبت در کار من تجلی پیدا می‌کند و همه‌چیز در این فضا تعریف می‌شود.
در این نشست محمدرضا خان‌زاده - تهیه‌کننده آلبوم -، مسعود همایونی، رضا تاج‌بخش، بابک ریاحی‌پور، یاشار خسروی و محسن شیرالی به‌عنوان دست‌اندرکاران این اثر حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها