تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ امسال امتیازهای زیادی را از بابت اشتباه‌های فردی از دست داده است. اشتباهاتی کشنده که برای شکستن کمر یک تیم در طول یک فصل کفایت می‌کند. از اشتباهات بازیکنان گرفته تا کادر فنی و مدیریت باشگاه که وقتی با هم جمع می‌شود، از وضع نا متعادل سرخ‌ها در این فصل حکایت دارد.
کد خبر: ۷۴۵۲۹۹

بگذریم از این‌که سرخ‌ها بازی رفت شهرآورد سنتی را از استقلال برده و فعلا به این دلخوش‌اند که تا بازی برگشت می‌توانند برای طرفداران رقیب، کری خوانده و امیدوار باشند که تیمشان در بازی نیمه‌نهایی با ذوب‌آهن تازه رو آمده ودر جمعه پیش رو از سد تیم اصفهانی عبور کرده و راهی فینال جام حذفی شوند، اما حقیقت این است که اگر اشتباهات پرسپولیس تکرار شود، امیدی به کسب این جام هم نیست.

البته قبول داریم که پرسپولیس از زمان حضور حمید درخشان تاکنون متحول شده و با توجه به بضاعتش، بازی‌های بهتری ارائه کرده است، اما این مساله نیز دلیل براین نیست که چشمان خود را بر اشتباهات سرمربی سرخ‌ها ببندیم.

از درخشان که سرد و گرم چشیده است باید پرسید وقتی دروازه‌بانی چون سوشا مکانی که با مهار چند پنالتی باعت صعود پرسپولیس در جام حذفی می‌شود، چرا باید در بازی بعد تیمش (نفت تهران) ذخیره «نیلسون کوریا» شده و شاهد اشتباه مرگبار این دروازه بان برزیلی در شکست تیم در ثانیه‌های پایانی بازی باشد؟! این درست که هم نیلسون و هم سوشا در این فصل اشتباهات فردی زیادی در درون دروازه داشته‌اند تا کادر فنی سرخ‌ها (چه در زمان علی دایی و چه در زمان فعلی) طرح نوبتی را در رابطه با این دو دروازه‌بان مورد توجه قرار دهند، اما یقینا عقل و منطق حکم می‌کرد وقتی دروازه بانی چون سوشا ستاره تیمش در بازی سرنوشت ساز با گل گهر سیرجان بوده، در بازی بعد نیز در ترکیب ثابت تیمش قرار گیرد، اما حمید درخشان به این اصل مهم بی‌توجهی کرد تا چوب آن را نیز با شکستی تلخ برابر نفت تهران با اشتباه بخورد. اشتباهی که حالا سرمربی پرسپولیس در صدد جبران آن بر آمده و گفته است در بازی با ذوب‌آهن در نیمه‌نهایی جام حذفی از سوشا مکانی در درون دروازه تیمش استفاده می‌کند. همه اینها در شرایطی است که درخشان بهتر از هر کس می‌داند اگر می‌خواهد از تمام توان بازیکنانش استفاده کند، نباید انرژی‌های مثبت آنان را تحلیل دهد. بدیهی است وقتی بازیکنی آماده بدون دلیل نیمکت نشین می‌شود، اعتماد به نفسش پایین می‌آید و نمی‌تواند «من» حقیقی‌اش را در بازی‌های پیش رو به نمایش بگذارد. به هر صورت پرسپولیس همان‌طور که در بازی با استقلال نشان داد، می‌تواند صیاد ماهی‌های تازه‌ای در لیگ باشد، مشروط به آن‌که بتواند از درصد اشتباهات فردی تیمش بکاهد و از موجودیت بازیکنانش بهره مناسب و کافی بگیرد ...

حجت‌اله اکبرآبادی ‌‌/‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها