لیونل مسی که رکورددار رکوردشکنی در فوتبال است، هفته قبل 2 عنوان تازه را در فوتبال به دست آورد

نابغه رکوردشکن

لیونل مسی همچنان به تاریخ‌سازی‌هایش در بارسا ادامه می‌دهد و این هفته با زدن سه گل مقابل سویا به بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. رکورد قبلی از سال 1955 دست نخورده مانده بود و حالا معلوم نیست چند سال دیگر باید سپری شود تا کسی بتواند رکورد مسی را جابه‌جا کند.
کد خبر: ۷۴۵۲۱۴

رکوردشکنی مسی بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف داشت، اما جالب این‌که لوئیز انریکه، سرمربی بارسا در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفت که در رختکن تیمش صحبت چندانی در مورد این موضوع نشده است؛ ادعایی که شاید در نظر اول اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما با توجه به رکوردهای خیره‌کننده‌ای که مسی در طول دوران حرفه‌ای‌اش ثبت کرد، چندان هم عجیب نیست که دیگر رکوردشکنی تازه‌ای از او، برای هم تیمی‌هایش به اتفاقی عادی تبدیل شده باشد.

با توجه به این‌که او تنها 27 سال دارد و حداقل برای پنج سال دیگر می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند، می‌توان انتظار داشت ستاره آرژانتینی به دستاوردهای بیشتری برسد؛ هرچند همین حالا هم رکوردهای خیره‌کننده‌ای دارد که تعدادی از آنها را مرور می‌کنیم:

3) مسی با چهار هت‌تریک مقابل تیم‌های آرسنال، ویکتوریا پلژن، بایر لورکوزن و آژاکس، رکورد بیشترین هت‌تریک در تاریخ لیگ قهرمانان را در اختیار دارد.

4) مسی تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که چهار بار برنده توپ طلا شده است. یوهان کرویف، میشل پلاتینی و مارکو فن باستن، همگی سه بار به این عنوان رسیده‌اند. او همچنین تنها بازیکنی است که چهار بار عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان را به دست آورده است.

5) اولین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که توانست در یک دیدار، پنج بار دروازه حریف را باز کند (مقابل لورکوزن)

7) کاپیتان تیم ملی آرژانتین بین سال‌های 2007 تا 2013، برای هفت بار پیاپی در بین سه نامزد نهایی توپ طلا قرار گرفت؛ بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ.

12) او سال 2012، 12 گل برای تیم ملی آرژانتین به ثمر رساند؛ رکوردی که پیش از آن گابریل باتیستوتا در سال 1998 به جا گذاشته بود. هیچ بازیکن دیگری نتوانسته در یک سال برای آرژانتین این تعداد گل به ثمر برساند.

14) مسی در فصل 12-2011 در لیگ قهرمانان 14 گل به ثمر رساند تا با رکورد خوسه آلتافینی در جام باشگاه‌های اروپا برابری کند. این رکورد فصل گذشته توسط رونالدو که 17 گل زد، شکسته شد.

19) ستاره بارسا در فصل 13-2012 در دیدارهای پیاپی، دروازه هر 19 تیم حاضر در لالیگا را باز کرد؛ دستاوردی که تا پیش از آن بازیکنی به آن نرسیده بود. او به دلیل مصدومیت برای مدتی از میادین دور بود، اما بعد از بازگشت، در دو دیدار پیاپی دیگر گل زد تا تنها بازیکنی باشد که در 21 دیدار پیاپی لالیگا موفق به گلزنی شده است.

21) مسی در لیگ قهرمانان در 21 شهر مختلف گلزنی کرده است. او همچنین با 21 گل، بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو محسوب می‌شود.

27) ستاره بارسا تا به حال 27 هت‌تریک با پیراهن آبی و اناری‌ها داشته و از این نظر از کریس رونالدو که 26 هت‌تریک دارد، پیش است. او همچنین سه هت‌تریک هم برای آرژانتین انجام داده است.

40) مسی اولین بازیکنی است که در تاریخ فوتبال اسپانیا توانسته در پنج فصل پیاپی، حداقل 40 گل برای تیمش به ثمر برساند. او در فصل 10-2009، 47 گل برای بارسا زد و در چهار فصل بعدی به ترتیب 53، 73، 60 و 41 گل به ثمر رساند.

50) او در فصل 12-2011، 50 گل در لالیگا به ثمر رساند که یک رکورد جدید است. رکورد قبلی از آن رونالدو بود که یک فصل قبل با زدن 40 گل به جا گذاشته بود.

73) رکورد 73 گل او در همه رقابت‌ها در فصل 12-2011، او را به بهترین گلزن رقابت‌های اروپایی در یک فصل تبدیل کرد. رکورد قبلی از آن گرد مولر بود که در فصل 73-1972، 67 گل برای بایرن به ثمر رساند.

91) مسی همچنین رکورد بیشترین گل زده در یک سال را با زدن 91 گل در سال 2012 از آن خود کرد؛ رکوردی که پیش از آن به نام گرد مولر بود. ستاره آلمانی در سال 1972، 85 گل زده بود.

142) ستاره آرژانتینی تنها بازیکن تاریخ بارساست که توانسته در لالیگا بیش از صد گل در نوکمپ به ثمر برساند. از 253 گل او در لالیگا، 142 گل در ورزشگاه خانگی کاتالان‌ها به ثمر رسیده است.

203) مسی با گلزنی در دیدار ماه گذشته مقابل ایبار، تعداد گل‌هایش برای بارسا در همه رقابت‌ها در نوکمپ را به 200 رساند. هت تریک اخیر برابر سویا هم این رکورد را به 203 گل افزایش داد.

253) تعداد گل‌های او در رقابت‌های لالیگا. رکورد قبلی از آن تلمو زارا بود که مسی با زدن سه گل برابر سویا، آن را به نام خود کرد.

368) مسی در ده سالی که برای بارسا بازی کرده، تا به حال 368 گل در رقابت‌های رسمی به ثمر رسانده و عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه که در اختیار سزار رودریگز بود از آن خود کرد. رودریگز بین سال‌های 1942 تا 1954 در مجموع 232 گل برای بارسا به ثمر رسانده بود. در بین سایر باشگاه‌های اسپانیایی هم هیچ بازیکنی به اندازه مسی موفق به گلزنی نشده است. تلمو زارا، بهترین گلزن بیلبائو، 335 گل و رائول، بهترین گلزن تاریخ رئال، 323 گل به ثمر رساندند.

منبع: سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها