وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برطرف شدن مشکلات بیمه های تکمیلی برای انعقاد قرارداد با بیمارستانها خبر داد.
کد خبر: ۷۴۴۶۹۰
رفع مشکل قرارداد بیمه های تکمیلی با بیمارستانها

سید حسن هاشمی در حاشیه نهمین جلسه شورای عالی بیمه گفت: مهمترین تصمیم این نشست درباره سقف عدد ضریب K جراحی در سراسر کشور بود که بیمه های تکمیلی نیز منتظر آن بودند.

وی افزود: در این هفته قراردادهای جدید بیمه ها با 17 بیمارستان خصوصی در تهران نهایی می شود و قرارداد استان ها نیز منعقد خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: مقرر شد کمیته پنج نفره ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده نظام پزشکی، نماینده بیمه های پایه، نماینده بیمه های تکمیلی و معاون برنامه ریزی استاندار در هر استان تشکیل تا سقف تعرفه های پزشکی هر استان مشخص شود.

هاشمی افزود: همچنین در زمینه پوشش داروها ، بیمه ها پذیرفتند حمایت بیشتری کنند.

وی گفت: بیمه ها تعرفه سال 93 را از ابتدای سال تاکنون پرداخت نکردند و مبنای تعرفه ها مربوط به سال 92 بود که بخش خصوصی متضرر می شد .

هاشمی با بیان اینکه قراردادها با بیمه ها دیرهنگام منعقد می شد؛ افزود : حق بیمه را از ابتدای سال کم می کردند اما قرارداد را از ماه هفتم به بعد با بیمارستان های خصوصی می بستند که از سال آینده با مصوبه دولت اصلاح می شود.

وزیر بهداشت گفت: تعرفه های اعلام شده برای بخش بستری است اما به سایر بخش ها نیز می تواند تسری پیدا کند.

هاشمی افزود: اصلاح تعرفه ها به سه ماه زمان نیاز دارد و برای رسیدن به اعداد واقعی سه تا پنج سال زمان می برد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت در بخشی از سهام بیمه ها مشارکت دارد، گفت: به تدریج تعرفه های بیمه ها در حوزه های پرستاری، مامایی و پزشکی اعم از بستری و سرپایی اجرا می شود.

هاشمی افزود: همچنین حقوق پرستاران از اول آبان متفاوت خواهد بود.

همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از نواقص کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی را مشخص نبودن ضریب k دانست و گفت : در این جلسه مقرر شد سقف تعرفه ها و رقم ضریب K در بخش خصوصی حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از ابلاغ در استان ها مشخص شود .

ربیعی افزود : در این جلسه علاوه بر اینکه به این مهم توجه شده است برای کاهش50 درصدی هزینه‌های همراه بیماران و تحت پوشش قرار گرفتن یکی از تجهیزات پزشکی نوزادان نیز تصمیم گیری شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها