وزیر بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران گفت: میزان داروهای کمیاب در بازار دارویی کشور از 300 قلم به ۳۰ قلم کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۴۳۵۱۳

به گزارش فارس، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به این‌که در شروع کار دولت یازدهم با کمبود داور بویژه برای بیماران صعب‌العلاج مواجه بودیم، افزود:‌ در همان ابتدا دولت با اختصاص 2000 میلیارد تومان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و از 300 قلم داروی کمیاب امروز کمتر از 30 قلم دارو کمیاب شده است.

وی تاکید کرد: از این‌که در دولت یازدهم سلامت جزو اولویت‌های اصلی قرار گرفته است، بسیار خوشحالیم. ‌خوشبختانه امروز پیشرفت‌های زیادی در روستاها، شهرها و کلانشهرها در سطح آموزش عالی و کاهش وابستگی به دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته است، اما همچنان مشکلات وجود دارد و باید بتدریج آنها را برطرف کنیم.

هاشمی با اشاره به این‌که کشورهای غربی ادعا می‌کردند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تحریمی صورت نگرفته است، عنوان کرد: تمامی این حرف‌ها دروغ بود، زیرا در مبادی که باید پول وارد می‌شد، مشکل ایجاد کردند، اما امروز در همه نقاط کشور دارو وجود دارد و خوشبختانه کمیابی دارو کاهش و پوشش بیمه‌ای افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر این‌که حمایت دولت و مجلس نسبت به بیماران خاص و صعب‌العلاج باید بیشتر شود، اظهار کرد:‌ توجه به تولید داخلی محور اصلی فعالیت دولت است و امروز بیش از 95 درصد تولیدات، داخلی شده است که البته باید به کیفیت آن بیش از گذشته توجه شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای اولین‌بار در طول تاریخ همه ایرانیان بیمه شدند و همان‌طور که رئیس‌جمهور پیش از انتخابات قول داده بود، این اتفاق افتاد و امروز بیش از هفت میلیون نفر بیمه سلامت هستند.

هاشمی با اشاره به این‌که برای اولین‌بار بعد از سال‌ها مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها در روستاها توزیع شد، خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم واکسن‌های جدید نیز به بسته سلامت اضافه شود. همچنین تا دهه فجر 2000 خانه بهداشت آماده بهره‌برداری است، ضمن این‌که تاکنون 5000 پزشک به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها