وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار در تاریخ کشورمان، همه مردم در دولت یازدهم زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و تعداد اقلام داروهای کمیاب از 300 قلم به کمتر از 30 قلم رسید.
کد خبر: ۷۴۳۳۴۶
وزیر بهداشت:همه مردم در دولت یازدهم بیمه شدند

«سیدحسن هاشمی» در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره)، شهدا و هفته بسیج اظهار داشت: در ابتدای کار دولت یازدهم با اختصاص 2 هزار میلیارد تومان، مشکل دارو در کشور تقریبا رفع شد.

وی افزود: همانطور که رییس جمهوری پیش از انتخابات وعده داده بود، در دولت یازدهم برای نخستین بار 7 میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتند؛ موضوعی که آرزوی همه دولت ها بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش زیاد دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: پیشرفت های زیادی نسبت به سال های دور در روستاها، شهرها، کلان شهرها، آموزش عالی، تربیت متخصصان و نیروهای کارآمد و کاهش وابستگی به دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته است، اما همچنان گرفتاری های زیادی باقی مانده که به تدریج باید رفع شود.

هاشمی افزود: در دولت یازدهم در شروع کار با مشکلاتی مواجه بودیم، به طوری که قیمت و کمبود دارو به خصوص برای بیماران صعب العلاج به بحران تبدیل شده بود.

وی با دروغ دانستن این ادعا که ایران در حوزه داور و تجهیزات پزشکی تحریم نشده است، گفت: این اظهارات دروغ واضحی بود، چرا که از طریق مبادی و مجراهایی که باید پول منتقل می شد مشکلاتی ایجاد می کردند که دولت قبلی هم با این مشکلات مواجه بود.

هاشمی خاطر نشان کرد: با این وجود، اکنون در همه نقاط کشور دارو موجود است، کمیابی به شدت کاهش یاقته و پوشش بیمه ای افزایش پیدا کرده است؛ البته حمایت دولت و مجلس باید بیشتر شود تا برنامه های مربوط به برخی بیماران خاص و صعب العلاج افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به تولیدات داخلی از محورهای اصلی دولت است، گفت: بیش از 95 درصد تولیدات دارو در کشورمان داخلی است که باید بیش از گذشته به کیفیت آن توجه کنیم.

هاشمی با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار خانه بهداشت در دهه فجر آماده بهره برداری و تجهیز می شود، افزود: 5 هزار پزشک به روستاها و نقاط محروم اعزام شده اند و در تمامی 575 بیمارستان سراسر کشور نوسازی آغاز شده و 65 درصد پیشرفت کاری داشته است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها